سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 16 آبان 1403
    5 جمادى الأولى 1446
    • ولادت حضرت زينب سلام‌الله عليها، 5 هـ ق، روز پرستار و بهورز
    Wednesday 6 Nov 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      چهارشنبه ۱۶ آبان

      اوهایم

      شعری از

      آزاده پورصدامی

      از دفتر ارغوانی ترین بغض نوع شعر آزاد

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۰۰:۳۱ شماره ثبت ۱۰۴۷۱۸
        بازدید : ۱۸۵   |    نظرات : ۷

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      «اوهایم» 
      از دستهایت میترسم
      هر کدام دهانی موّرب اند       خیره
      بر ضریحهای بی امام زاده ام
      نگذاشتی بمانم
      در توّهمِ الذین انعم علیهم
      و بیراهه هایم را نقاشی کنم همچنان      صراط المسقیم
      میراننده ی منِ مرده، مؤمن ترین کافر،
       به سکون کشاندی           
      گهواره ی  این پیرزن را
      حالا به زبان مادری میپرسند اوهایم
      «ماذا سنفعل 
      انا و الف امرأه حیرانه فیّه
      التی ما عِشنا حتّی الیوم»
       

      ____________________
      پی نوشت: 
      ترجمه ی «ماذا سنفعل 
      انا و الف امرأه حیرانه فیّه
      التی ما عِشنا حتّی الیوم»:
      من و هزار زنِ سرگشته ی درونم که تا امروز زندگی نکرده ایم، چه کنیم؟
      ۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۳۱
      درود بانو
      دلنوشته زیبایی است خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ۱۸:۱۰
      خندانک خندانک
      درودبرشما خندانک
      زیبابودبانو خندانک خندانک
      خندانک
      محمد رضا خوشرو (مریخ)
      دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۰۱:۵۱
      درود بر شما زیبا بود.
      خندانک
      خندانک
      خندانک
      فاطمه بهرامی
      يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ۰۸:۴۱
      درود بر شما بسیار زیبا
      بهروز ابراهیمیان
      يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ۱۵:۵۹
      درود بر شما بسیار زیبا خندانک خندانک خندانک
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۰۴:۴۰
      خندانک
      حسین قائدی
      دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۰۷
      سلام درود بر شما
      خندانک خندانک خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      5