سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
در قسمت شعر سپید.
که شاعر مینویسد.
.....................
.....................شعر سپید کوتاه
سیب قلبت
سیبل دلم بود.
کافی بود لبخند بزنی
تا هوایی شود .....حوّای احساسم
گل بوسه هایت را
آدم است او
دلِ احساسی اش.
....................
بنام خدا .
در ابتدای شعر شاعر با هدف قرار دادن
قلب معشوق... که تشبیه به سیب شده.
...
شعر خود را آغاز میکند .
شعری معنایی .
...
از سیب شروع میکنیم
و
همان سیب معروف که بر روی سر شخصی قرار میگیرد و حکم سیبل برای تیر اندازش را دارد.
و در صورت اشتباه .......
مابقی را خود میدانید که اگر تیر چند سانتیمتر پایین اصابت کند.....
سیب قلبت .....سیبل دلم بود
شاعر در قسمت اول شعر اشاره دارد به
اینکه
قلب معشوقش از علاقه مندی ،بجایِ در سینه بودن معشوق
در دل عاشق ما که شاعر و استاد ماست
قرار دارد .
و تیر انداز عاشق در صورت هرگونه اشتباهی
قلب خودش هدف قرار میدهد.
کافی بود ، لبخند بزنی،
و همان اشتباهی که عرض کردم انجام شده
و استاد بانو در شعر نوشته اند
کافی بود لبخند بزنی
پس تیر انداز شلیک...یا پرتاب... تیر از کمان را انجام داده
و حال هدف چیست؟؟ قلب خود عاشق
که استاد بانو در شعر داشتند به ....سیب قلبت...
کافی بود لبخند بزنی
و لبخندی زده نشده
که اگر لبخند زده شده بود ......
حال به این خط میرسیم
تا هوایی شود ، حوّای احساسم ،
هوایی میشد رها میشد
حوّا که کنایه از همسر حضرت آدم دارد.
هوایی و رها میشد عشق و زیبایی های آن برایش.
که معشوق در راه کَمی نمیگذاشت و هر چه داشت فدایی معشوقش میکرد
گل بوسه هایت را
برای بوسه هایت چه عشق ها که به پایت نمیربختم
آدم است و ، دل احساسی اش.
در این قسمت استاد شاعر اشاره ای به کلمه و جمله های ......دوستت دارم..... و عباراتی اینچنین دارد
گاهی یک دوستت دارم کارها میکند کارستان
که معشوق که در شعر اشاره شده به
آدمی است و دل احساسی اش
اشاره مستقیم به این مطلب
که در دین هم اشاره شده
که به همسران خود دوستت دارم بگویید
و ابراز علاقه کنید.
ابراز عشق و علاقه ...آدمی است و دل احساسی اش.
به همسران خود عشق بورزید و ابراز علاقه کنید .
در پناه حق.