جمعه ۲ آذر
بوسه شلاق شعری از شاذیه اسلمی
از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ۱۰:۵۶ شماره ثبت ۱۰۳۰۰۵
بازدید : ۲۱۰ | نظرات : ۱۱
|
آخرین اشعار ناب شاذیه اسلمی
|
بوسه شلاق
پسرم دستار بزن! پتلون نپوش،
بوسه شلاق میخوری!
دخترم مکتب نرو، برقع بپوش،
نشان بد اخلاق میخوری!
خواهرم زرگر نرو، چوری نپوش
پدرم بازار نرو، آرد و کچالو نخر
پسرم سرمه بکش، تنبان گجراتی بپوش
درس مخوان کتاب نبر،
شمشیر طالب به ساق میخوری!
دخترم قلم مگیر!
کاسه بشوی!
کنج پسخانه بشین!
پشت به نامحرم بکن!
با یک شلاق، هزار ملاق میخوری!
چادرم دوری نکن!
گوش و مویم را دچار رنجبوری مکن!
دور شو ای باد ویرانگر!
فحش به اغراق میخوری!
خاک را بر کاسه کنم،
با کمی آب، شوربا را بر سر سفره کنم
آب نیار آتش بریز بر دیگ!
زنجیر به پیچ و تاب میخوری!
خواهرم خیز و رو گفگیر بزن!
حلوای مجبوری بپز!
کوزه نگیر! آبگیر نرو!
بر روی و سر، سنگ به قشلاق میخوری!
۱ سنبله ۱۴۰۰
✍ شاذیه اسلمی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
به شعر ناب خوش آمدید
سروده های زیبایی را هدیه آوردید
موفق باشید