دوشنبه ۵ آذر
رؤیای خام شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ۱۵:۴۲ شماره ثبت ۱۰۲۳۶۶
بازدید : ۱۱۳ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
رؤیای خام
رؤیای خام بود و ... عشق
رؤیای من کُشتی
عشق مرا کُشتی
دیدار، به قیامت
نقشه ی خامِ قصری
با کلی خشت ، ازعشق
ثمرِ کوشش ام بود
نقشه ی من دریدی
بجای آنهمه خشت
پوشال ز جنس نفرت
از بازارمکاره ، بجای آن خریدی
از ترسِ عشق بازی
از بین آغوش ام
به حیله ای رهیدی
همچون غزالی ترسان
با گامهای پرّان
زین سرنوشت ، پریدی
چه حیله ی پلیدی !
دیدار به قیامت
مخروبه ای ساختی ،
با آنهمه ، پوشال
پوشال های ، پوچِ کذایی
پُر از دیوارِ مشکی
مناسبِ عزایی ،
با یک نمای زشتی ،
بی حوصله بنا شد
دری نداشت ، پرده جایش
پرده ز جنسِ حرمت
به زشتی دریدی
فقط خودت را دیدی
جز خود ، مرا ندیدی
دیدار به قیامت
دنیایم زیر و رو شد
دنیایی شد بی عشق
به من بگو : حالا ،
به جایی تو رسیدی ؟
با اینهمه جنون ات
با اینهمه تباهی
به خواسته ات رسیدی ؟
خسته و مملو از غم
بی حتی یک رؤیا
رؤیایی خام حتی
از این قبر،
رفتم
بسوی روشنایی
دیدار به قیامت
بهمن بیدقی 99/7/7
|
نقدها و نظرات
|
با سلام وعرض ادب استاد بزرگوار سپاس البته همسر فقیدم ، برایم بهشت بود و بهشت ساخت . رحمت خدا بر او باد . اما این شعر ، همدردی با کسانی ست که از دنیای همسری ، فقط درگیری نصیبشان شد که شریک غمشان هستیم ، خدا صبرشان دهد . | |
|
با سلام وعرض ادب بزرگوار سپاس | |
|
با سلام وعرض ارادت استاد گرانقدر بزرگوارید سپاسگزارم از لطف شما سلامت باشید ، درپناه خدا
| |
|
با سلام وعرض ارادت استاد گرانقدر بزرگوارید سپاسگزارم از لطف شما و سپاس از بداهه ی زیبایتان سلامت باشید ، درپناه خدا | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
غمگین و زیبا بود
روح همسر بزرگوارتان شاد
صبور باشید