دوشنبه ۵ آذر
مأوا شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ۰۴:۵۱ شماره ثبت ۱۰۱۲۵۴
بازدید : ۱۳۳ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
مأوا
مأوا مأوا بس مأوا
نتیجه ای چون حلوا
همه پُرعشق ، بی بلوا
نتیجه ای ، خوش بود
حلوا حلوا بس حلوا
امنیتی در مأوا
همه پُرعشق ، پُر سلما
نتیجه ای ، خوش بود
همه ساده بود و، عشق
درآنجا چون پروانه
عاشقِ نورِ شمع بود
پارافینی ازآن عشق
روح زا بود لیکن ،
بهرِ هجومی ازعشق
تن کُش ، یعنی : دردکُش بود
آجیلِ عشق درآنجا
مشکل ها را می گشود
برکت اش فراوان ،
لذت آنجا ، مُشت مُشت بود
عاشق ها همچون سرباز
جلو رژه می رفتند
شاهِ بازی هم مرهم ،
یه تکیه گاهِ عالی
یه پشتیبانِ عالی
به شطرنجی عالی ، درپشت بود
پشت وپناهِ عاشق ، پشت وپناهِ عشق بود
همه جا ، خنده ، لبخند
پَر میزد چون پروانه
همه نوع شادی بود ،
دائم درحول و حوش بود
رؤیا ، پُر از حقیقت
درآن حوالی ویلان
گاهی ملس ،
هم مزه ی تمشک بود
گاه ، شیرین چون گیلاس
گاهی هم ،
آب انداز، بهرِ آن دهان ها
شبیه به لیمو ترش بود
عشق ها بزک نداشتند
ذاتاً ، قشنگ و زیبا
عشقها بزرگ میشدند
عشق ، آنجا
دائم به حالِ رشد بود
هنوز درآن میانه
شمع بود که خود را میخورْد
هجوم شاپرک را
پاسخِ عشقشان ، فقط آتش بود
آنجا بُکُش بُکُش بود
روحی که آن قفس را ،
تَرک میکرد میرفت
چون بالی می یافت
بسی سبک تر
زیباتر
پُر پروازتر
بسیاربسیار،
خوش بود
بهمن بیدقی 1400/4/30
|
نقدها و نظرات
|
باسلام و عرض ارادت استاد بزرگوار سپاسگزارم ایام به کام | |
|
باسلام و عرض ارادت استاد بزرگوار سپاسگزارم ایام به کام درپناه حق | |
|
باسلام و عرض ارادت آقای ابراهیمی بزرگوار سپاسگزارم ایام به کام | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و پر معنی است