کاش....
کاش احساسِ من از چشم ِ تو پنهان باشد
تا رخِ ماهِ تو در آیینه عریان باشد
کاش در صبحدمِ شامِ جگر سوزِ فراق
رؤیتِ رویِ تو در قرنیه امکان باشد
کاش از راه برسی بر سرِ راهی که هنوز
ردِ پایی زِ تمنّایِ تو در آن باشد
کاش مهرِ تو شود غایتِ مستانِ جهان
باده ی عشق تو پیمانه و میزان باشد
کاش آندم که نوایِ نِی ات آوازه شود
گوش های فلک از شوق، فراوان باشد
کاش در عمقِ وجودم نبُوَد جز عشقت
تا ابد شمعِ فروزانِ تو سوزان باشد
کاش در کشمکش عقل و حواسم هر دم
شوقِ وصلِ تو فقط فاتح میدان باشد
کاش مژگانِ سیاهِ تو شوند دور از هم
تا که نورِ تپش چشم تو پیکان باشد
کاش در وقتِ تماسِ دل من با چشمت
تیر ِ غیب ِ نظرت تیغهی برّان باشد
کاش رخساره ی موی تو ببوسد رویم
بوی عطر نفست باز، دَمِ جان باشد
کاش هنگامه ی وصل رخ من در رخ تو
بوسه ی لعلِ لبم از لبت آسان باشد
کاش دستان نوازشگرِ تو بر سر من
دائماً تا اَبَد الدَّهر کماکان باشد
کاش ژرفای دلم در پیِ لمسِ جانت
به حَرَم خانهی عشّاقِ تو مهمان باشد
کاش در بزم وصالِ دل و دلبر شعری
زِ سُراینده ی اشعارِ «غریبان» باشد
جسارتا چون اجازه نقد داده اید نقد که نه ولی یکی دو نکته مطرح میکنم و در مورد آن از اساتیدتان مشورت بگیرید🌺
۱.در مصره پنجم با تبدیل راه به رَه وزن درست میشود
۲.کاش مژگان ِ سیاه ِ تو شون/د/ دور از هم
در مورد وزن این مصرع نیز از اساتید نظر بگیرید
۳.کاش هنگامه ی وصل ِ رخ من / در / رخ تو
بنظر رخ من / با / رخ تو صحیح تر باشد
۴. لعل لب معمولا به معشوق نسبت داده میشود اما چون سراینده بانو هستند میشود از آن عبور کرد
۵.نکته پنجم سلیقه ایست . گاهی میتوان ۱۴ بیت را به ۸ بیت گیرا تر تبدیل کرد که دنیا ی انروز در تسخیر زمان است و مخاطب بی حوصله.البته مخاطب حرفه ایه هر اثری مسلما متفاوت از مخاطب عمومیست ولی کم گوی و گزیده گوی هم گاها جواب میدهد
غزل زیبا و شاعری توانا
امیدوارم در آینده نقدی مفصل تر که شامل روایت نیز باشد و خط سیر شعر را مورد واکاوی قرار دهد بر شعر شما بنویسم
🌺🌺🌺