سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

پر نشاط ترین اشعار

انتشار ویژه ناب

تبلیغات متنی

♪♫ صدای شاعران ♪♫

تقویم روز

جمعه 24 آبان 1398
  • روز كتاب و كتاب‌خواني
  • روز بزرگداشت آيت الله علامه سيد محمدحسين طباطبايي، 1360 هـ ش
19 ربيع الأول 1441
    Friday 15 Nov 2019
      مردم زماني به دانايي شما اهميت مي دهند كه بدانند به آنها اهميت مي دهيد. جان ماکسول

      جمعه ۲۴ آبان

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      واقعیات ایران باستان...
      ارسال شده توسط

      امید آریایی مهر

      در تاریخ : جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۳ ۲۱:۵۵
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۱۱۴۳ | نظرات : ۷۱

      درود دوستان
       
      سخرانی چالشی و جالب برای شما
       
      آنچه باید درمورد 13 بدر و چهارشنبه سوری و تاریخ ایران باستان بدانید
       
       
      شاید برای عده ای این سخرانی تلخ باشه، ولی واقعیه دیگه ...
       
       


      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۳۵۷۲ در تاریخ جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۳ ۲۱:۵۵ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      امید آریایی مهر
      دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ۱۵:۴۳
      البته من مشکلی با تاریخ ایران باستان ندارم و اینکه درست باشه

      من مشکلم اینه یه عده ای دیگه شورش رو درآوردن، انگار که درباره ی دوران طلایی بشریت حرف میزنن و ...

      و ازین مسائل دارن استفاده میکنن برای کوبیدن دیگران ، اسلام و اعراب و ...



      خندانک خندانک خندانک خندانک

      منوچهر مجاهدنیا
      دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ۱۷:۱۴

      با درود

      جوان خوب

      شاعر جوان

      شما ممکن است مشگلی با تاریخ باستان ایران عزیزمان نداشته باشید .

      ولی هر مطلبی را بدون بررسی و کنکاش نباید پذیرفت !

      شما آمده اید و یک مطلب موهوم را از کسی که می شناسید و یا نمی شناسید و خود را استاد دانشگاه هم به حساب می آورد گذاشته اید !

      پس نظر ایشان را قبول کرده اید که روی پست خود گذاشته اید و این حق شماست .

      ولی ببینید نظر اکثریت چیست و فقط به نظر اکثریت احترام باید گذاشت ، فقط همین !

      بنده از نظر شخص خودم نه ایشان را استاد می دانم و نظر ایشان را هم قبول ندارم چون تقلب در تاریخ است .

      حالا ایشان در هر مقام و مذلتی که می خواهند باشند برای بنده مهم نیست .

      آن دانشجویان عزیزی که برای سخنرانی یک جانبه ایشان دست می زنند و تاییدشان می کنند ، بنده خداها نیاز به نمره ایشان دارند تا واحد خود را پاس کنند !

      بازهم عرض می کنم که ایشان دچار توهم شده و اصلأ تاریخ را نمی داند یا اگر می داند بر اساس باورها و تعصب کورکورانه خود دارد نظر خود را تحمیل می کند که خریداری هم در جامعه ندارد .

      پایدار باشید جوان خوبِ شاعر .
      خندانک
      منوچهر مجاهدنیا
      دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ۱۷:۱۹
      جوان خوبِ عزیز

      لطفأ توپ را در زمین بنده نیانداز

      بنده فوتبالیست نیستم .

      مگر این استادی که بنده به استادی قبول اش ندارم در زمان آدم و حوا بوده ؟؟؟

      چرا سئوال بنده را به خودم بر می گردانید ؟؟

      عزیزم برو تاریخ تحریف نشده این سرزمین آریایی را بخوان تا متوجه شوید که ما چه بوده ایم و به کجا کشیده شدیم .

      پایدار باشی پسرم .

      خندانک


      منوچهر مجاهدنیا
      دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ۱۷:۲۵
      پسر خوبم

      جوان عزیز

      شما مدارک خود را در رابطه با بیانات این استاد بگذارید ! ایشان مدارک شان مستند نیست و برداشت های خود را وارونه از منابع تاریخی به خاطر تعصبات خود عنوان می کنند .

      اکثریت افراد میان سال جامعه و عده زیادی از جوانان بخصوص تحصیل کردگان تاریخ این سر زمین 6 هزار ساله را می دانند و حقوق بشر کوروش را هم خوانده اند که در سر در سازمان ملل نصب است .

      پایدار و سبز باشی جوان عزیز .

      خندانک
      منوچهر مجاهدنیا
      دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ۱۹:۱۱
      جوان خوب

      شما چرا اعراب و اسلام را با هم مخلوط می کنید ؟

      اصلأ دین مبین اسلام چه ربطی دارد به اعراب .

      پیامبر اسلام مبعوث شد در سرزمینی که مردم اش مشرک بودند و صدها بت را پرستش می کردند !

      اینان همه بت پرست بودند اگر پیامبر ( ص) نبود این ها هنوز هم بت های شان را می پرستیدند در همان خانه کعبه !

      اینان اگر الان هم فرصت کنند سر زمین عزیز ما را به آتش و خون می کشند !

      اما قدرت این کار را ندارند .

      همان گونه که صدام حسین 8 سال خون بهترین جوانان مسلمان ما را بر خاک ریخت و سر انجام اش را دیدیم اگر چه شما ندیدید!

      مگر او مسلمان نبود ؟

      نماز هم می خواند !

      به نظر بنده اینان هنوز هم نسبت به پیامبر (ص) و حضرت علی ( ع ) هم کینه دارند .

      ما مسلمان هستیم ولی عرب نیستیم !

      مسلمان فارس هستیم و زبان اصلی مان هم فارسی ست .

      لطفأ دین را با تازیان مخلوط نکن جوان .

      این جا بحث ما دین نیست !

      بحث بر سر فرهنگ و سنت های باستانی ماست !

      پایدار باشی .

      خندانک
      منوچهر مجاهدنیا
      سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ۰۷:۱۴

      بانو ناصری عزیز
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      به نوبه خود سپاس از زحمتی که متحمل شدید و مطلب را از منابع تاریخی موثق استخراج و برای آگاهی دوستان در اختیارشان گذاشتید .

      پایدار باشید بانو . خندانک
      امید آریایی مهر
      سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ۰۷:۱۸
      درود جناب مجاهدنیا

      من کوچکتر ازو اونی هستم که شما رو نصحیت کنم، پس به خودم یادآوردی میکنم:

      اگه کسی نظر مخالف ما داد که نباید به ایشان و طرفداراش توهین کرد و برچسب زد، این به دور از ادبه

      جناب ازغدی کم کسی نیست که شما دارید بهش توهین میکنید، شک دارم که اصلا شما ایشون رو میشناسید یا نه، شما فقط از فرهنگ ایران باستان اینجور حمله کردن و برچسب زدن و توهین کردن را یاد گرفته اید؟؟؟؟؟!!!!!

      جناب ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگیه، سالهاست که در داخل و خارج سخنرانی میکنه، کسایی که پای سخنشن که دانشجوی ایشون نیستند که بخاطر نمره دست میزنند به قول شما!!!!!!!!

      ایشون ده ها کتاب تالیف کردن، هدف ترور بوده اند.

      و .....

      خندانک ادب مرد به ز دولت اودست خندانک
      امید آریایی مهر
      سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ۰۷:۴۴
      درود بانو

      درسته در شاهنامه آمده، من سوال دارم از شما

      فرودسی در چه تاریخی میزیسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

      مگر بعد از ورود اسلام نبوده؟!

      چه ربطی به ایران باستان داره؟؟!!

      چه ربطی به کوروش و هخامنش و زرتشت داره؟؟

      ایشون یک مسلمان شیعه بوده

      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      منوچهر مجاهدنیا
      سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ۰۸:۰۰
      جوان خوب شاعر احساساتی

      بنده توهین نکردم؟؟؟؟

      در فرهنگ ایران باستان مطالب توهینی وجود نداردکه بنده یاد گرفته باشم!!!!

      به رخ کشیدن عناوین افراد برای بنده مهم نیست !
      مهم تحریف تاریخ است ، حال از زبان هر کسی که باشد برازنده نیست !!!
      این جا یک سایت ادبی و فرهنگی است مطرح کردن مسایل سیاسی مانند هدف بودن ترور اشخاص و .... در این جا کاربرد ندارد و نبایستی مسایل سیاسی افراد وارد بحث ادبی شود!!!!

      بنده تمایلی به بحث سیاسی ندارم و سیاست از آن سیاستمداران است ، نه بنده و شما !!!!!

      اشعاری مانند " ادب مرد به ز دولت اوست " فعلأ توی این زمانه تاریخ مصرف اش گذشته جوان خوب !!!!

      بنده ادب را از بی ادبان می آموزم که مثل آنان نباشم نه از با ادبان ، با ادبان که ادب دارند !!!!!

      ممنونم که بنده را نصحیت کردید و می آموزم .

      بحث در این رابطه را بنده خاتمه می دهم چون دوستان دیگر با استناد به منابع تاریخی پاسخ ایشان و شما را داده اند!!!!!!

      لطفأ قصد بایکوت کسی را به خاطر بالابردن عناوین و شخصیت سازی دیگری نداشته باشید !!!!

      بنده در سنی هستم که تحت تأثیر القاب دیگران قرار نمی گیرم !!!!

      بحث در این رابطه را همین جا می بندم و معذرت می خواهم از نوه عزیزم که اگر از سخنان بنده خاطرش مکدر شد .

      پاینده باشی جوان شاعر خوب !!!!!

      خندانک
      بیژن آریایی(آریا)
      شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ۰۵:۴۸
      سخن را ببین تا کجا پایه است
      سراینده اش را چه سرمایه است خندانک
      نیره ناصری نسب
      شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ۰۶:۲۳
      پایه سخنان کدام سرچشمه است
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      امید آریایی مهر
      شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ۰۷:۲۴
      http://www.nobateshoma.ir/?p=1583
      امید آریایی مهر
      شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ۰۷:۲۹
      http://www.asemooni.com/art/ancient-iran/fire-ceremony
      فرامرز فرخ
      شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ۰۸:۴۰
      آنچه مدارک و منابع تاریخی از جمله زردشتیان، الآثار الباقیه ابوریحان بیرونی می گوید، اینست که در ایران قدیم هفته وجود نداشته است!
      ...........که چهارشنبه ای وجود داشته باشد ......و چهار شنبه سوری.........
      و سی روز ماه هر کدام نامی داشته اند؛ و اگر روز مثلاَ مهر روز با مهرماه مطابق می شد، به عنوان مهرگان جشن می گرفتند.

      پس سعی کنید دروغ خورد مردم ندهید ای مدافعین دروغین ایران باستان

      شما همان ساده لوح هایی هستین که باورشان شده بود زمان کوروش بیمه ، بانک ، بیمارستان و حتی بمب اتم داشتیم
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      فرامرز فرخ
      شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ۰۸:۴۲
      ممنون از آقای شیرودی که حقایق ایران باستان را بیان می کنند
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      رضا نظری
      شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ۱۲:۵۳
      هر مكتب و هر تمدني داراي نقاط قوت و نقاط ضعفي ست...

      مشكل اينجاست كه ما هر كدام اعتقاد و مكتب خود را مركز عالم هستي قلمداد مي كنيم ! در حالي كه چنين نيست!
      فقط در مورد ازدواج با محارم من تا به حال حرف هاي ضد و نقيض زيادي شنيده ام...(حرف هاي جناب رحيم پور در اين مورد خاص را قبول ندارم خندانک )
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      مسعود میناآباد
      شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ۱۴:۴۵
      درود بر شما

      اگر تکیه بر قصص قرآن بکنیم
      ما همه مولود ازدواج محارمیم
      ازدواج دختران و پسران آدم و حوا
      و هابیل و قابیل که جنگشان بر سر خواهرانشان بوده
      غلو و تحریف تاریخ همیشه بوده و هنوز هم هست حتی با تشدد
      ...........................
      _________________ . خندانک
      سینا
      شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ۱۸:۴۱

      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      دلتـــــان بَـهـــاری
      بهــــارتان دلپـــذیر خندانک خندانک
      منوچهر مجاهدنیا
      دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ۰۶:۴۵
      این ها بیانات حقایق نیست !!!

      تقلب آشکار در تاریخ است !!!
      خندانک

      در قط سالی برادری

      هر " دلو " که برون شد از درون چاه

      گرگی درون آن لمیده بود...

      یوسف کجاست ...؟
      ؟
      ؟
      ؟
      منوچهر مجاهدنیا
      دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ۰۷:۰۴
      در زمان آدم و حوا بنده و شما نبوده ایم که بدانیم اصلأ چه اتفاقی افتاده و کی به کی بوده!

      پس نه باید داوری کرد و نه قضاوت ! خندانک

      تاریخ مصرف داستان آدم و حوا دیگه گذشته و تموم شده !

      خندانک خندانک خندانک
      بیژن آریایی(آریا)
      دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ۰۷:۳۳
      دوست و برادر ارجمندم،بسیار کار خوب و به جایی کرده ایی امابه جای زود به داوری نشستن بهتر است بیشتر نوشتار گذشته را بخوانیم و سپس به داوری بنشینیم.
      به گفته ژنرال سرپکسی ساکس:بیشتر نویسندگان نخست برای جانشان و سپس برای دارایی شان راه را برای آیندگان کج می نویسند.شما و این استاد !شاد باشید خندانک خندانک
      نیره ناصری نسب
      دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ۱۴:۱۹
      درود بر شما
      ایران باستان گاهشماری داشتند
      در سال های نخست شاهنشاهی مبتنی بر گاهشماری بابلی بود. ایرانیان در دوره های گذشته شروع تاریخی نداشتند که رویدادها را با آن بسنجند اگر چه در زمان اشکانیان تاریخ سلوکی مورد استفاده قرار می گرفته ونیز تاریخ پارتی که شروع آن از پایه گذاری دولت اشکانی بوده ولی استفاده آن کم بود.
      قدیمی ترین گاهشماری که میان ایرانیان باستان رواج داشت تقویمی است که داریوش اول در کتیبه بیستون به کار برده در این کتیبه نام 9 ماه از سال آشکار است و پس از کشف و ترجمه لوحه های گلی در تخت جمشید سه ماه نامشخص نیز آشکار شد البته سکه ها وکتیبه های زمان هخامنشیان تاریخ ندارد و کتیبه بیستون تنها کتیبه ای استکه در آن تاریخ ذکر شده در این کتیبه نام ماهی که داریوش به پیروزی رسیده بود ذکر شده است . در ایران آن زمان شروع سال ماه ((باگیادی)) بود که برابر با اول پاییز است . در این ماه مراسم جشن مهرگان که خاص فرشته مهر بود برپا می شد. برخی براین باورند که شروع سال (اول مهر) در نزد اقوام آریایی از گذشته رواج داشته است. همانگونه که چهار فصل از دیرزمان رواج داشته .
      این را نگاشتم چون اینها از کتیبه هایی که برگردان شده به دست آمده که ایران باستان تقویم و ماه های آشکاری داشتند نه اینکه به طور کلی دارای سال وماه نبوده .
      در کتیبه‌های هخامنشی هم شادی و جشن نهاده الهی «اهورایی» خوانده شده است. پیوند ایرانیان آریایی قبل از اشو زرتشت با ایزدان خود نه پرپایه جهل و ترس از آنان بلکه بر اساس مهر و دوستی استوار بود و مردم در مقابل نعمت ها و سلامتی بخشیده شده به آنان به جشن (یَزَشْنْ = نیایش شادمانه) می‌پرداختند و آنان بایستی با خشنودی و شادی و پایکوبی (نه غم و سوگ‌ و گریه و زاری که از صفات و علامات اهریمنی می‌باشد) و در عرصه روشنایی و آگاهی به نیایش و ستایش ایزدان می‌پرداختند.
      برابر دیدگاه استاد ذبیح بهروز چهارشنبه سوری جشنی است مانند بیشتر جشنهای ایرانی که با ستاره شناسی بستگی تمام داشته وشروع همه ی حسابهای علمی تقویمی بشمار می رود. در آن روز در سال 1725 پیش از میلاد زرتشت بزرگترین حساب گاه شماری جهان را نموده و کبیسه پدید آورده و تاریخ های کهن را درست و منظم کرده است؛ پس به نظر ایشان در سال 1725 پیش از میلاد،شبی که در روز آن زرتشت تاریخ را ویرایش کرده است، به یادبود آن ، همه ساله مردم ایران جشن بزرگی بر پا کرده و با آتش افروزی،شادی خود را آشکار و اعلام کرده اند و آن رصد و بازسازی تاریخ تا کنون درستاره شناسی و یادمان چهارشنبه سوری ( شب جشن سوری) یا جشن سوری باقی و جاری مانده است.

      \\"از گاهشماری قدیمی ایران باستان سید حسن تقی زاده ص 68 \\"
      امید آریایی مهر
      دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ۱۴:۴۳
      البته من مشکلی با تاریخ ایران باستان ندارم و اینکه درست باشه

      من مشکلم اینه یه عده ای دیگه شورش رو درآوردن، انگار که درباره ی دوران طلایی بشریت حرف میزنن و ...

      و ازین مسائل دارن استفاده میکنن برای کوبیدن دیگران ، اسلام و اعراب و ...




      نیره ناصری نسب
      سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ۰۶:۰۸
      نام روزهای هفته در ایران باستان بدین گونه بوده است:

      کیوان شید (شنبه) :
      نخستین روز هفته به نام کیوان شید نامگذاری شده است که تشکیل شده است از کیوان + شید . کیوان بعد از مشتری بزرگترین سیاره شمرده میشود که 700 برابر زمین است. آنرا زحل نیز نامیده اند. شید نیز به معنای نور و روشنایی است. از این رو، روز نخست ایرانی حکایت از سیاره روشن و نورانی را دارد .

      مهر شید (یکشنبه) :
      روز دوم از هفته مهرشید است که مهر آن به معنای دوستی و مهربانی در پهلوی میتراست . مهر برگرفته شده از آئین هفت هزار ساله میترایی است. مهر همچنین ایزد عهد و پیمان است و در اوستا آمده است که هیچ چیز بر ایزد مهر پوشیده نخواهد بود. نامگذاری این روز به مهرشید حکایت از تعهدی است که بین مردمان باید برقرار باشد زیرا در ایران باستان پیمان شکنی و دروغ بزرگترین گناهان به حساب می آمده است. شید نیز به مهنای روشنایی و نور
      می باشد .

      مهشید (دوشنبه) :
      مه بر گرفته شده از ماه است که این نیز از آیین میترایی کهن ایرانی آمده است. خورشید و ماه از تندیس های آئین میترایی بوده اند که نشان از قدرت و پویایی جهان آفرینش دارند . سومین روز هفته در ایران باستان به نام این نماد خداوند نامگذاری شد و آنرا مهشید به معنای ماه روشن و نورانی نام گذاشتند .

      بهرام شید (سه شنبه) :
      بهرام برگرفته شده از ورهرام زبان پهلوی باستان است و از یک سو نام ستاره مریخ است. بهرام ایزد پیروزی در ایران باستان شمرده می شده است و اندیشه نیاکان ما بر این بوده است که خداوند یکتا (اهورامزدا) نیروی هایش را برای اجرا در بین افراد بشر بین ایزدان (فرشتگان) خود تقسیم نموده است تا آنان ، آنرا برای مردمان پیاده کنند. از این رو بهرام ، ایزد پیروزی نامیده شده بود و چهارمین روز هفته به نام روز پیروزی روشنایی بر تاریکی و غلبه انسان بر بدی ها و اهریمن نامگذاری شد .

      تیرشید (چهارشنبه):
      تیر برگرفته شده از تیشتر پهلوی است. نیاکان ما تیر را ایزدان و نگهبان باران نامگذاری نموده اند و اینگونه می پنداشته اند که اهورامزدا برای یاری رسانی به کشاورزان و جلوگیری از خشکسالی و باروری زمین و سبز و سالم و پاکیزه ماندن جهان به ایزد باران فرمان میداده است که به یاری مردمان برسد. در کل این روز به نام روز روشنایی باران و خواست پروردگار برای حفظ طبیعت نامگذاری شده است.

      اورمزد شید (پنجشنبه):
      اورمزد نام دیگری از دهها نام اهورامزدا است که همگی حکایت از قدرت و توانایی پروردگار دارند. این نام از واژه های پهلوی ارمزد، هرمزد، اورمزد، هورمزد، اهورامزدا، مزدا گرفته شده است . از این رو پنجمین روز هفته به نام روز روشنایی خداوند نامگذاری شده است. این واژه هنوز به گونه ای دیگر در شب های جمعه برقرار است و هنوز تصور مردمان ما بر این است که شب های جمعه روز ارتباط با خداوند و فوت شدگان است .

      ناهید شید (آدینه):
      ناهید همان آنهیته یا آناهیتا است

      در شاهنامه واژه‌های هفته و چهارشنبه بیش از ۱۲۰ بار از آن یاد شده‌است.
      ستاره شُـمَـر گفت بهرام را
      که در چارشنبه مزن کام را

      سپاس خندانک
      علی اصغر اقتداری (حرمان)
      سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ۰۶:۳۹
      درود
      بهتر آن است که در این سایت که نام شعر ناب به خود گرفته است بیش تر به مسایل شعری پرداخته شود تا جلو بحث های انحرافی گرفته شود
      نیره ناصری نسب
      سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ۰۶:۵۱
      درود بر شما

      شاعر بزرگوار سروده های فردوسی رو شما خوندید ؟؟
      در چه زمینه ای گفته ؟؟؟ یعنی اینها رو از خودش درآورده ؟؟
      دیگر باید خودتان کنکاش کنید
      بسیار سپاس خندانک خندانک خندانک
      محمد رضازاده
      چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۳ ۰۶:۵۸
      هزار افسوس که اتفاقی این پست رو خوندم هزار افسوس که

      علم از ایران برون شد جای او
      فلسفه بگرِفت بیخِ نای او
      علم ایرانی بشد بحث و جَدَل
      اصل را غربی بِبُرد و ما بَدَل
      ما مسلمانیم مسلمانی چه سود
      مثل ماهی گشته ایم در خشک رود
      گر مسلمان را نباشد نامِ نیک اندر جهان
      خود بــُـــوَد بدتر از این اسکندرِ نصرانیان
      هموطن ای یار ایرانی بگوش
      در رهِ آبادیِ ایران بکوش
      فرامرز فرخ
      پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۳ ۰۲:۲۲
      سلام در مورد تاریخ یک کشور مگر میشود رای گیری کرد و نظر اکثریت را پذیرفت . واقعاً این چه سخن سستی است . تاریخ دارای سند و مدرک است .
      با این افراد باشد فردوسی هم بی دین است و کشور پرست و در دوران ماد ها می زیسته خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      رضا نظری
      پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۳ ۰۳:۴۶
      درود مجدد...

      در كتاب مقدس (عهد عتيق) قبل ها خواندم كه حضرت آدم حدود يازده هزار سال پيش به زمين وارد شده! در كتب اسلامي چيزي نديده ام...
      اما در شهر ما كرمانشاه، در بيستون، در قسمت شكارگاه استخوان ساعد دست انسان مربوط به چهل هزار سال پيش كشف شده... يا ديوارنگاره هاي غار لاسكو در فرانسه مربوط به پانزده هزار سال قبل است...

      وهاب عزيز...
      شيخ شهيد، شهاب الدين سهروردي چرا به دستور صلاح الدين ايوبي كشته شد؟

      پاسخ همين سوال را پيدا كن، به خيلي مطالب مي رسي....

      به جناب رحيم پور هم از چند سال پيش به خاطر مقابله با شخص خاصي اين قدر اجازه ي مانور مي دهند! هنوز آن سخنراني مدبرانه !!!!! و وحدت آفرين!!!! ايشان در سيستان و بلوچستان را فراموش نكرده ام!!!

      حتي در فضاي مجازي هم نمي توان بسياري از حرف ها را گفت... خندانک

      بر مي گردم...

      خندانک خندانک خندانک خندانک
      فرامرز فرخ
      پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۳ ۱۹:۵۸
      فرامرز فرخ
      هر چه فخر و افتخار ، از آن ماست
      دین ، اسلام و ، وطن ایــران ماست
      هر دو خدمتها ، نمودندی به هــــــــــم
      حرف را شایسته نی از رو شکـــــــــم
      هشت سال جنگیده اند اسلامیان
      محـــــــو دشمن را نمودند ، از میـان
      آنکه حرف یــــاوه میگفت آن زمان
      شد دفـــــــــــــاعش ، یاوری ِ دشمنان

      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      تازه ترین نقدها

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0