سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 2 آذر 1403
    21 جمادى الأولى 1446
      Friday 22 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        جمعه ۲ آذر

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        نوعی خاص از عروض در سبک های نگارنده (5)
        ارسال شده توسط

        محمد علی رضاپور

        در تاریخ : شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ۲۲:۴۷
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۳۸۲ | نظرات : ۶

        نوعی خاص از عروض در سبک های نگارنده (5)
        پاسخ نویسنده:
        نخست، این که مرحله ی سوم عروضی یعنی حد فاصل عروض نیمایی و شعر سپید، قبلا به وجود نیامده بود پس به کار بردن اصطلاح بازگشت ادبی در این باره اعتبار منطقی ندارد.
        دوم، این که عدم پایبندی به قواعد اولیه ی عروضی، لزوما به معنای پیشرفت نیست وچه بسا در مقایسه ی عروض نوع اول (سنتی) با نوع چهارم (مثل شعر سپید)،  به این نتیجه برسیم که: با وجود راحت تر شدن کار سرایش در سپید به نسبت شعر سنتی، همچنان وزن شعر سپید، از رضایت‌بخشی لازم در مقایسه با شعر سنتی، برخوردار نیست.
        نکته ی مهم در این باره، لازمه ی ایجاد تعادلی میان باز بودن دست شاعر برای سرودن و وجود سبک شایسته (در وزن و غیر از آن) برای ارائه دادن شعری ارزنده است.

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۱۰۱۳۳ در تاریخ شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ۲۲:۴۷ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        رحمان حقدوست
        يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ۰۱:۴۳
        درود استاد بزرگوار خندانک

        یک سوال دیگر اینکه؛
        با وجود شعر نیمایی واقعاً نیازی به عروض نوع سوم داریم؟
        شعر نیمایی چه کم و کسری داشت؟

        سپاسگزارم خندانک
        محمد علی رضاپور
        محمد علی رضاپور
        يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ۰۶:۱۴
        ضمنا: جناب حقدوست!
        در حقیقت، شما باید این سوال را از مرحوم شاملو (و سپید سرایان) می پرسیدید.
        ارسال پاسخ
        محمد علی رضاپور
        يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ۰۶:۰۸
        خندانک خندانک خندانک
        محمد علی رضاپور
        يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ۰۶:۱۱
        سلام و درود
        این مطلب از شماره ی 1 تا 7
        ادامه دارد. لطفا هر 7 شماره اش را مطالعه بفرمایید تا به جواب تان برسید. خندانک خندانک خندانک
        رحمان حقدوست
        يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹
        سپاسگزارم خندانک خندانک خندانک
        محمد علی رضاپور
        محمد علی رضاپور
        يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ۲۳:۵۴
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        میر حسین سعیدی

        لاله و گل نشانه از طرف یار داشت ااا بی خبر آمد چنان روی همه پا گذاشت
        ابوالحسن انصاری (الف رها)

        نرگس بخواب رفته ولی مرغ خوشنواااااااگوید هنوز در دل شب داستان گل
        میر حسین سعیدی

        رها کن دل ز تنهایی فقط الا بگو از جان ااا چو میری یا که مانایی همه از کردگارت دان
        نادر امینی (امین)

        لااله الا گو تکمیل کن به نام الله چو چشمت روشنی یابد به ذکر لااله الا الله چو همواره بخوانی آیه ای ازکهف بمانی ایمن از سیصد گزند درکهف بجو غاری که سیصد سال درخواب مانی ز گرداب های گیتی درامان مانی چو برخیزی ز خواب گرانسنگت درغار مرو بی راهوار در کوچه و بازار مراد دل شود حاصل چو بازگردی درون غار ز زیورهای دنیایی گذر کردی شوی درخواب اینبار به مرگ سرمدی خشنود گردی زدست مردم بدکار
        میر حسین سعیدی

        مراد دل شود با سی و نه حاصل ااا به کهف و ما شروع و با ه شد کامل اااا قسمتی از آیه سی ونه سوره کهف برای حاجات توصیه امام صادق ااا ما شا الله لا قوه الا بالله اال

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        4