کوچه دیوانه ها
شنیدهام به تو میگویند،
شاعر کوچۀ دیوانهها. . . چرا؟
بـ بـ بـ به دلایلی ،
میتوانی یکی را بگویی . . .؟
بـ بـ بـ به خاطر ایـ ایـ اینکه ،
کتابی دارم با عـ عـ عـ عنوان،
صد غزل ا ا ا از کوچهی دیـ دیـ دیوانهها .
چرا صد غزل از کوچه دیوانهها ؟
چو چو چون سالیان درازیست
که د در در کوچهای خانه دارم ،
کـ کـ کـ که چند نفر دیوانهی ز ز ز زنجیری ،
د د د در آنجا زندگی میکنند .
این کتاب اشعار کیست ؟
هـ هـ هـ هر دیوانهای ،
یـ یـ یـ یک شعر گفت و من،
نِوِ نِوِشتم
و همه را به نام خودم . . .
چا چا چاپ کردم .
چرا این اشعار دست شماست ؟
بـ بـ بـ به خاطر اینکه مـ مـ مـ من ،
رو رو روشنفکر بیسوادم .
روشنفکر بیسواد ؟
بـ بـ بـ بله .
مسؤول آن کوچه کیست ؟
مـ مـ مـ من .
تو؟
بـ بـ بـ بله .
چرا تو؟
چون من ا ا ا امیر کـ کـ کـ کشور فـ فـ فـ فقرم .
خب، چرا تو رئیس دیوانهها بودی ؟
چو چو چو چون...
چو چو چو چون... چون من از همهی دیـ دیـ دیـ دیوانهها
دیوانه تر بودم.
باقر رمزی باصر
وقتی ضیافت یک ماهه ماه مبارک رمضان به پایان رسید، وقت توزیع جوائز فرا رسید که جایزه روزه داران و شب زنده داران را عطا کند، عید رسمی مسلمان هاست عید سعید فطر و آغاز ماه شوال مبارک باد.