جمعه ۲ آذر
غرور و جهل شعری از نصرت اله خاکیان
از دفتر قطعات نوع شعر قطعه
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۳:۴۸ شماره ثبت ۹۷۹۶۷
بازدید : ۱۸۴ | نظرات : ۱۰
|
دفاتر شعر نصرت اله خاکیان
آخرین اشعار ناب نصرت اله خاکیان
|
غرور و جهل
غرور و جهل اگر ممزوج گردد
شود دردی که درمانش نباشد
اگر با احمق جاهل نشینی
کشی رنجی که پایانش نباشد
من از نادان احمق می گریزم
روم جایی که حرمانش نباشد
تکبّر گر بگیرد دامنت را
شوی شخصی که ایمانش نباشد
تواضع کن اگر پرباری ای دوست
که مرد باخرد بانش نباشد
حماقت مایۀ حرمان و درد است
کشد جایی که سامانش نباشد
تعصّب عامل بدبختی ماست
خوش آن ساعت که امکانش نباشد
به سوی علم و دانش رو نمایید
که این گوهر جز از کانش نباشد
الا ای «خاکیان» در وادی دل
نرو باغی که دستانش نباشد
نصرت اله خاکیان نورآباد لرستان
1400/02/01
|
نقدها و نظرات
|
درود بر شما؛ زیبا می بینید و می خوانید! | |
|
سپاس از شما | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و آموزنده بود