در چه دنیایی زندگی می کنیم؟!
-یکی که نه قدر زندگی را میداند و نه لیاقتش را دارد به همه چیز میرسد و دیگری که هم قدرش را میداند و هم لیاقتش را دارد به هیچ چیزی نمیرسد یا اگر برسد سخت میرسد.
-یکی خودش را به آب و آتش میزند تا مشکلش حل شود و دیگری بدون هیچ تلاشی مشکلش حل میشود.
-یکی با هزار امید و آرزو در جوانی بدون اینکه معنای واقعی زندگی را بچشد می میرد و دیگری به هر چه خواسته و آرزویش بوده و رسیده و در پیری و فرتوتی به سر می برد.
-یکی با عشقش زندگی می کند و زندگی اش را از نو می سازد و دیگری بدون عشقش زندگی می کند و زندگی اش را میبازد.
-یکی به دنبال شادی خانواده پولدار است و دیگری به دنبال آرامش خانواده فقیر.
-یکی مانع رسیدن دو نفری که عاشق هم هستند می شود و دیگری باعث میشود که دو نفری که عاشق هم هستند به هم برسند.
-یکی به دنبال تجربه ی افراد بزرگ و پیر است و دیگری به دنبال خوشی و آزادی افراد جوان.
-یکی که مسئولیت پذیر و با وجدان است صاحب هیچ شغلی نمیشود و دیگری که بی مسئولیت و بی وجدان است صاحب هر شغلی میشود.
-یکی به دنبال عشق است تا خوشبخت شود و دیگری به دنبال پول است تا خوشبخت شود.
-یکی با زحمت و تلاش بسیار درس میخواند تا موفق شود و دیگری بدون هیچ تلاشی و با پارتی بازی موفق میشود.
-یکی با چاپلوسی کردن خود را در دل جا می کند و دیگری با مهر و محبت کردن.
-یکی احساساتی است و به حرف های دلش گوش میدهد و دیگری منطقی است و به حرف های عقلش گوش میدهد.
-یکی دلش صاف است و فکر میکند همه مثل او دلی صاف دارند و دیگری سنگدل است و فکر میکند همه مثل او دلی سنگ دارند.
-یکی پرو و مغرور است و خودش را از همه بالاتر میداند و دیگری بی ریا و فروتن است و خودش را از همه پایین تر میداند.
-یکی دست به دامن مردم میشود تا مشکلش حل شود و دیگری فقط دست به دامن خدا میشود نه مردم.
-یکی به صورت زیبایش می نازد و دیگری از صورت زشتش می نالد.
-یکی با زور و بازویش پول به دست می آورد و دیگری با ظلم و ستم پول به دست می آورد.
-یکی با همه بدی می کند و تا می تواند دل میشکند و دیگری با همه خوبی میکند و تا میتواند دل به دست می آورد.
-یکی صورت و سیرتش زیباست و دیگری صورت و سیرتش زشت است.
#مرضیه داروزهی شه بخش
-
غمگین و زیباست
"یکی را می دهی صد ناز و نعمت
یکی را نان جو آغشته در خون"