سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
  • شكست حملة نظامي آمريكا به ايران در طبس، 1359 هـ‌.ش
16 شوال 1445
    Wednesday 24 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      چهارشنبه ۵ ارديبهشت

      پچ پچ

      شعری از

      جلال پراذران

      از دفتر یا دوستم داشته باش نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۱۷ شماره ثبت ۹۴۷۰۴
        بازدید : ۱۷۷   |    نظرات : ۵

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب جلال پراذران

       
      با چهره ى سياهش
      باز از سر ديوار ، خود را كشيد بالا
      آهسته پا گذاشت ، توى حياط من
      با شب ؛ پاييز هم
      در پياده رو دارد خيس مى شود
      من ، روبروى تو _ كه نيامدى _
      آخرين دلسوزى سيگارم را
      در جرعه ى بى تكليف شامپاين
      خاموش مى كنم.
      شومينه بوى شعر و 
      دست نوشته هاى مرا مى دهد
      و عكسها ... كه چقدر 
      رنگشان مى پرد ، تا دلشان می سوزد...
      با چهره ی سیاهش _ شب _
      روی من می افتد
      من ، روی حدس یک مستی.
      سکوت ، دارد
      یک دهان آواز می خواند
      خدا ، در سعی ذهنم
      چمباتمه می زند
      من ، روبروی تو _ که نیامدی _
      چون پچ پچ زیر لب یک مرگ
      شنیده نمی شوم کم کم ....!
        
       
      جلال پراذران
      سفیر اهدای عضو
      فعال محیط زیست
      ۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۰۹
      بسیار زیبا و جالب بود خندانک
      مجتبی شهنی
      چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۵۰
      درود بزرگوار.
      بسیار.
      زیبا
      بود خندانک
      طوبی آهنگران
      چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۰۶
      سلام زیبا ست
      دورودبر شما
      محمد باقر انصاری دزفولی
      پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ ۲۰:۴۳
      بداهه ای تقدیم شعر زیبای شما
      با شعر شما استاد
      رخ بربست زمستان
      آمد ز ره بهاران
      آمد بهار خندان
      همراه نوید باران
      چون چلچله هزاران
      درآسمان فراوان
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      بهروز ابراهیمیان
      جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ ۰۱:۱۱
      درود شاعربزرگوار
      بس خندانک یار زیبا و جالب بود
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0