يکشنبه ۴ آذر
اسلاید شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ۰۲:۲۲ شماره ثبت ۹۴۶۹۴
بازدید : ۱۶۴ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
اسلاید
همه فیلمها را دید
گاهی حتی
اسلاید به اسلاید
اما چرا
فقط از یک فیلم
خوشش آمد ؟
آنهم ، " بانی و کلاید "
آن زوجِ تبهکار .
انگار او ندید ،
عاقبتِ آنهمه کار
میدانی چرا ؟
چونکه ذاتش بد بود
چونکه افکارش یکریز
دنبالِ یکسری ،
کارهای بدبد بود
فکری بی عار
جسمی بی کار
دیدگانی ،
مابینِ خواب و بیدار
روحی که آماده نبوده هیچگاه ،
بهرِ دیدار
گُرده ای که خم شده
زیرِ وزنِ گُنَه و بار
روح و جسمی ،
لت و پار
روزگاری ، تارِ تار
رفتاری چون ،
یک سگِ هار
اعمالی چو کاکتوس
مملو از خار
گردنی که جان میدهد ،
آویخته گردد بر دار
با سر و رویی ، زارِ زار
جز اینکه بگریزد و،
پیدایش نگردد دیگر
به درونِ یک غار
یک عاصی
ز دستانِ قشنگ و،
مهربانِ دادار
یک عاصی
ز دستِ روزگار
که نیش میزند
همه مردم را
مثل عقرب ، مثلِ مار
بی عشقِ حقیقی
بی یار
آیا همچنین شخصی نیست ،
لایق به درونِ صد نار ؟
آیا او برای آسمانی که
پُر از خوبی و زیبایی و تقواست
ارزشی دارد ؟
نه
حتی صنّار
بهمن بیدقی 99/10/29
|
نقدها و نظرات
|
باسلام وعرض ادب استادبزرگوار ممنون از نظر لطفتان شاد باشید | |
|
باسلام وعرض ادب استادبزرگوار ممنون از نظر لطفتان شاد باشید درپناه رب متعال | |
|
باسلام وعرض ارادت آقای قنبرپور گرامی بزرگوارید ممنون از نظر لطفتان شاد باشید | |
|
باسلام وعرض ادب بزرگوار سپاس بیکران زنده باشید | |
|
باسلام وعرض احترام استاد بزرگوار سپاس ازنظر لطف و بداهه ی زیبایتان سلامت باشید وشادمان درپناه خدا | |
|
باسلام وعرض ادب بزرگوار سپاس | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و پر معنی است
دستمریزاد