ای کاش جای انسان خر بودم من
از آدمیان بی شرم بهتر بودم من
خر کی دنبال منم منم و من من میکرد
خر کی نان ما به سفره ی دشمن میکرد
خر کی خیانت به آب و خاک میهن میکرد
خر با خریت تمام را رعایت میکرد
خر از خوردن علف لذت میبرد و گهگاه استراحت میکرد
خر بودم و گوش های درازی داشتم
با علف خوردن خود سرگرم و راز و نیازی داشتم
خر بودم و هرگز صحبت نمیکردم من
از گفتن دروغ عادت نمیکردم من
در پشت سر کسی این همه غیبت نمیکردم من
من انسان بت پرستی هستم من
خدا نکند روزی قدرت بیاید دستم من
هرآنچه دست و پا بود در هم میشکستم من
من از آن حیوان زبان بسته کم تر هستم
با یک جرعه ی می در خوابم و با یک جرعه دیگر سرمستم
خر بودم و به مفت خوری عادت نمیکردم من
بر مال و منال بی چارگان خیانت نمیکردم من
هر کس به ضد من بود خصامت نمیکردم من
کاه میخوردم و در فکر قصر و امارت نمی کردم من
همه را به زهم خود غارت نمیکردم من
جای کعبه بت ها را عبادت نمی کردم من
حرف دیوانه را رعایت نمی کردم من
در پایان عمر به فکر عزت بودم
در پیشگاه خدا بودم و خلوت بودم
یک بارم که شده به رضای خدا به فکر ملت بودم
اما ندانستم به فکر جسارت به همه امت بودم
مفرد: ووووو وبی نهایت
خوانندگان محترم با عرض پوزش توهین به دیگران نکردم این نظر بدیهانه از طرف خودم میباشد چون دیدم زندگی من انسان عصر حاضر از خر هم بدتر است
خر ها کرونا ندارند دست جمعی همراه میروند آن ها را کسی تهدید هم نمیکند
فتحی .ت
فاتح اصفهانی
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود