سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

تبلیغات متنی

♪♫ صدای شاعران ♪♫

تقویم روز

دوشنبه 6 بهمن 1399
    12 جمادى الثانية 1442
      Monday 25 Jan 2021

        پر نشاط ترین اشعار

        جایی که دوست داشتید بمانید و نتوانستید بمانید بدانید که هنوز توازون در تعقل ندارید.احمدی زاده(ملحق)

        دوشنبه ۶ بهمن

        اسماء الهی

        شعری از

        سعید صادقی (بیدل)

        از دفتر گفتگو هایم نوع شعر نثر و انواع آن

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۵ شماره ثبت ۹۲۵۹۸
          بازدید : ۵۹۴   |    نظرات : ۳۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر سعید صادقی (بیدل)
        آخرین اشعار ناب سعید صادقی (بیدل)

        صدای ارسالی شاعر:
        بسم الله الرحمن الرحیم
        لا حول و لا قوة الا بالله
         
        الله تبارک تعالی
        سه اسم اعظم خداوند 
        که راس اسماء الهی در جمیع خلائق عالم است.
        آفرینش هستی بر مبنای کد های برنامه نویسی به نام اسماء الهی میباشد.
         
        تبارک، مظهر اسماء جمال پروردگار یعنی همه ی آن اسماء الهی که مربوط به رحمت الهی ست 
        و
        تعالی، مظهر اسماء جلال پروردگار یعنی همه ی آن اسماء الهی که مربوط به غضب الهی ست
        توجه کنیم دعاهایی که از معصومین نقل شده است گنجینه های اسرار الهیست. مثلا در دعای کمیل (که رندان عالم متوجه جملات حتی در اینکه اول کدام اومده و بعد کدام اومده نیز هستند) این حقیقت آمده:
        و باسمائک التی ملات ارکان کل شی
         
        انسان ها نیز مانند دیگر موجودات عالم، مظهریت اسماء الهی هستند. و صد البته حقیقت آدم ابوالبشر در بهشت اول یا همان عالم ذر پذیرای تمام اسمای الهی بود آنچنان که در قرآن آمده:
        و علّم آدم اسماء کلها 

        انسان کامل مظهر تمام نمای اسماء الحسنی ست.
        بنابرین سبب اتصال زمین و آسمان(منظور حریم قدس و ملکوت است) به جهت جامعیت این حقیقت درون است.امام مهدی انسان کامل و خلیفة الله روی زمین است. بدان جهت که حقیقت وجودیش متعادل کننده و تکامل دهنده و بارگشای عوالم پنهان و پیدای خلقت است.
         
        هر انسانی به ایشان (که حجاب های منیت و گناه ما را از درک حضور ایشان محروم میکند و منطقی هم هست) نزدیکتر گردد و شناختش را نسبت به ایشان و نیز راه پر بهجت ایشان (که اصلاح کل میباشد) بیشتر کند و خدمتگزار ایشان باشد، مطابق تکوین عالم مقرب تر و با فضیلت تر میشود. دقت کنید ظالمان عالم چه جفایی در حق بشریت در طول تاریخ انجام دادند که اجازه ندادند معصوم راس حکومت قرار بگیرد. درست است که این تقدیر خداوند است که اصلاح نهایی به دست حضرت حجت اتفاق خواهد افتاد اما چه فرصت ها که از معصومین در طول تاریخ به حسب ظلم بی حد و حساب گرفتند. و ایشان را که براستی سکان داری حکومت بر روی زمین، شان وجودی شان هست را ازین حق محروم کرده و نظام خلقت را دچار پریشانی کردند.

        ۱۶ تیر ۱۳۹۸
        ۴ ذی القعده ۱۴۴۰
        ۱۴
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۰
        درود بزرگوار
        مطلب بسیار جالبی است
        آیا از منابع استفاده نشده است؟
        یعنی در طول تاریخ تا کنون کسی به این موارد اشاره ننموده؟
        بنا بر این بهتر نبود در قسمت مطالب ارایه می شد؟ خندانک
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷
        ببخشید منظورتون از منابع چی بود؟
        نوشتار خط به خط آیا یا اینکه در سیر تربیتی این حقیر کون و مکان دوست و استاد و شاگرد نقش مربی را داشتند؟

        نوشته های این جانب قطعا شخصی است ولی کسی نمیتواند منکر شود که خوب از محضر کون و مکان عالم در پیشگاه خداند با مطالعات خود درس آموز شده است. نکته ی در اینکه این متن بنده روند مشخصا منطقی یا مشخصا عرفانی صرف که ندارد.

        از طرفی کسی که در زندگی محصولات دنیای خود را ابراز میکند حال اگر این محصولات از تحلیل شخص او در آید شما اسمش را چه خواهی گذاشت. قطعا من موظف به ارائه ی تحلیل و منطق عارفانه ی خود هستم و شما هم اجازه دارید
        سوالی دد مورد این متن برایتان پیش آمد ابراز کنید.

        اگر این مطالب در جایی دیگر ابراز شود دیگر اسمش محصول نمیشود. چراکه عرض کردم از ریشه ی تحلیلی حقیر آمده است.

        اپپایدار و برقرار خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱
        خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲
        خندانک
        درود برشما خندانک
        زیبا وتفکربرانگیزبود خندانک خندانک خندانک
        استفاده کردم ازاندیشه ی زیبای شما خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶
        درود و عرض ادب
        سرکار خانم عجم گرامی
        ممنونم از حسن توجهتون
        به نگاه تحلیلی بنده پیرامون
        پیوند اسماء الحسنی و امام مهدی
        و یا به دیگر معنا حضور محض عالم
        در حضور محض عالم اما معبود خندانک
        ارسال پاسخ
        مهدی سالوند (مهدی)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۰۶:۰۷
        درود بر شما
        بسیار عالی
        خندانک خندانک
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۰۷:۱۷
        زنده باشید و پاینده
        استاد سالوند عزیر
        خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱
        خندانک
        ارسال پاسخ
        حمید غرب
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۹
        جناب صادقی عزیز
        نگاه ژرف شما را به این مسئله میستایم و امیدوارم
        نمود آن را به جلوه نظم در اشعارتان زیارت کنم
        پاینده باشید و سرفراز
        خندانک خندانک خندانک
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱
        خندانک
        ارسال پاسخ
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹
        سلام و درودها جناب غرب عزیز
        بنده دفتر گفتگو ها را باز کردم
        تا راحت تر این گفتگوی اعتقادی
        فلسفی احساسی عرفانی را راه بیاندارم
        و یک گفتگو باشد دیگر. امید که به مرور
        با مطالب قوی تر رونق بازار این دفتر
        بیشتر و بیشتر شود.

        بله آنچه که شما میفرمایید در اشعار کلاسیک و سپید
        باید به موازات دنبال کنم و این کار را به توکل خداوند
        انجام خواهم داد. ممنونم از توجهت به این متن خندانک
        ارسال پاسخ
        مریم کاسیانی
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰
        سلام و درودها جناب بیدل گرامی🌺
        خداحافظ و یاری رسان شما باشد در بیان افکار و اندیشه های والایتان🌺
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۳
        سلام و عرض ادب
        و احترام خانم کاسیانی
        گرامی خیلی ممنونم
        از محبتتان خندانک
        ارسال پاسخ
        اميرحسين علاميان(اعتراض)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۱
        سلام رفيق
        افرين كه فكر ميكني
        تحليل ميكني
        انديشه ميكني
        قلمت سبز و مانا خندانک
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۲۰
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۴۳
        خندانک
        ارسال پاسخ
        مینا فتحی (آفاق)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۳۸
        درود بر شما
        مطلب مفید و کاربردی بود

        مرحبا خندانک
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۴۳
        زنده باشید
        و برقرار
        خانم فتحی گرامی
        و بزرگوار خندانک
        ارسال پاسخ
        رسول علی محمدی
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۵:۱۳
        سلام سعید جان
        متن قابل توجه و تاملی را گردآوری نمودید که متاثر از تلاش فردیتان ، مطالعه و تلمذ در محضر اساتید است که قابل تقدیر می باشد
        در این گونه موارد مرزباریک و حساسی وجود دارد که خود بهتر واقفید
        دستمریزاد
        مانا باشید و بتابید به نور و روشنایی خندانک خندانک خندانک
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۷:۱۹
        سلام رسول جان
        ممنونم که مثل گذشته باز هم
        به این گونه گفتگو ها سر زدی
        بله میشود با بد فهمی ها
        کار را خراب کرد، اما اینجا
        فضای ادیبان است و درک
        و شعور به مراتب بالاتر از
        محافل دیگر است.

        ممنونم از تذکر تو خندانک
        ارسال پاسخ
        یدالله عوضپور    آصف
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۷:۰۲
        سلام پسرم
        "الله "
        را از قلم انداخته اید.یعنی توصیفی از آن نیاورده اید....

        سر آن ندارد امشب که برآید آفتابی..
        .....
        خندانک خندانک خندانک
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۷:۲۳
        سلام پدر گرامی
        جناب عاصف

        من چگونه الله را توصیف کنم؟!!

        مرحوم میرزای کاشانی که یکی از بزرگان از عرفا بود میفرمود که خداوند یک اسم مکنون و پنهان دارد و سه اسم آشکار که جمیع خلایق بر بنای این سه اسم استوار اند.

        شما میفرمائید الله یعنی چه؟
        الله در معنای حقیقی خود یعنی واله گر و شیداکننده، کسی که در لحظه ی اضطرار به فریادت میرسد و ...

        راس جمال و جلال با صلابت الله اسمی ست که خداوند شکارا خود را با آن در قرآن صدا میزند خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۸:۰۰
        ببخشید میرزای شیرازی
        اشتباه نوشتم
        اصغر ناظمی
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۸:۲۶
        درودها خندانک خندانک
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۴۴
        سپاسگزارم خندانک
        ارسال پاسخ
        مهدی محمدی
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۲۰:۰۱
        سلام و درودها رفیق
        این قلم آموزنده است، مفید و موثر
        تلاش هایت ستوده است خندانک
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۲۰:۴۲
        سلام استادِ رفیقم
        ممنونم از این تعریف
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        فرهاد شریف
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۲۱:۳۱
        درود بر شما خندانک خندانک
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ۲۲:۳۸
        زنده و پاینده خندانک
        باشید جناب شریف
        ارسال پاسخ
        ابراهیم اخوندی
        چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶
        درود به شما عالی بود خیلی احساس خوبی به ادم میده خندانک خندانک خندانک
        سعید صادقی (بیدل)
        چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰
        به سلامتی پس خندانک
        سعید صادقی (بیدل)
        سعید صادقی (بیدل)
        چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۵۳
        زنده باشی ابراهیم عزیز خندانک
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و تحلیل شعر شاعران

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0