بسم الله الرحمن الرحیم
لا حول و لا قوة الا بالله
الله تبارک تعالی
سه اسم اعظم خداوند
که راس اسماء الهی در جمیع خلائق عالم است.
آفرینش هستی بر مبنای کد های برنامه نویسی به نام اسماء الهی میباشد.
تبارک، مظهر اسماء جمال پروردگار یعنی همه ی آن اسماء الهی که مربوط به رحمت الهی ست
و
تعالی، مظهر اسماء جلال پروردگار یعنی همه ی آن اسماء الهی که مربوط به غضب الهی ست
توجه کنیم دعاهایی که از معصومین نقل شده است گنجینه های اسرار الهیست. مثلا در دعای کمیل (که رندان عالم متوجه جملات حتی در اینکه اول کدام اومده و بعد کدام اومده نیز هستند) این حقیقت آمده:
و باسمائک التی ملات ارکان کل شی
انسان ها نیز مانند دیگر موجودات عالم، مظهریت اسماء الهی هستند. و صد البته حقیقت آدم ابوالبشر در بهشت اول یا همان عالم ذر پذیرای تمام اسمای الهی بود آنچنان که در قرآن آمده:
و علّم آدم اسماء کلها
انسان کامل مظهر تمام نمای اسماء الحسنی ست.
بنابرین سبب اتصال زمین و آسمان(منظور حریم قدس و ملکوت است) به جهت جامعیت این حقیقت درون است.امام مهدی انسان کامل و خلیفة الله روی زمین است. بدان جهت که حقیقت وجودیش متعادل کننده و تکامل دهنده و بارگشای عوالم پنهان و پیدای خلقت است.
هر انسانی به ایشان (که حجاب های منیت و گناه ما را از درک حضور ایشان محروم میکند و منطقی هم هست) نزدیکتر گردد و شناختش را نسبت به ایشان و نیز راه پر بهجت ایشان (که اصلاح کل میباشد) بیشتر کند و خدمتگزار ایشان باشد، مطابق تکوین عالم مقرب تر و با فضیلت تر میشود. دقت کنید ظالمان عالم چه جفایی در حق بشریت در طول تاریخ انجام دادند که اجازه ندادند معصوم راس حکومت قرار بگیرد. درست است که این تقدیر خداوند است که اصلاح نهایی به دست حضرت حجت اتفاق خواهد افتاد اما چه فرصت ها که از معصومین در طول تاریخ به حسب ظلم بی حد و حساب گرفتند. و ایشان را که براستی سکان داری حکومت بر روی زمین، شان وجودی شان هست را ازین حق محروم کرده و نظام خلقت را دچار پریشانی کردند.
۱۶ تیر ۱۳۹۸
۴ ذی القعده ۱۴۴۰
مطلب بسیار جالبی است
آیا از منابع استفاده نشده است؟
یعنی در طول تاریخ تا کنون کسی به این موارد اشاره ننموده؟
بنا بر این بهتر نبود در قسمت مطالب ارایه می شد؟