ای که ازعزت اولاد علی نزدخدا بیخبری
کی توانی تو زنیرنگ خودت عزت انرا ببری
نکند جادوی اهریمن توبرحرم او اثری
عذر خود میبری و زحمت ان پرده و ری
روزی مامون خلیفه عباسی ؟امام محمدتقی علیه اسلام و جمعی از وزرا وبزرگان رادر مجلس ضیا فتی دعوت نمود یکنفر جادوگرهم که
در کار سحر
وجادو مسلط بود اورده بود که کاری کند امام را بی اعتبار نماید وقتی صفره را انداختند و مشقول
خوردن غذا شدند امام نانی رابرداشت جلو خود
گذاشت جادوگر کاری کرد که نان پرتاب شد وسط
صفره برای باردوم امام نان را برداشت دوباره نان برگشت سرجایش؟ مامون وحاضرین همه خندیدند
امام اشاره کرد به نقش شیری که در پرده بود
وفرمود ؟.اسد.بگیر دشمن خدا را نقش روی پرده
به صورت شیر واقعی شد ؟ ودریک لحظه
جادوگر را پاره پاره کرد ودوباره ؟برگشت درجای
اولش در نقش پرده جایگرفت ؟
مامون ازترس بیهوش شد .حاضرین همه ازترس
خودرا باختند .مامون وقتی به هوش امد به پای امام افتادو عذر خواهی کرد .وازاو خواهش کرد که
جادوگر را برگرداند. امام فرمود اگر عصای موسی
. علیه اسلام.
که جادوی فرعونیان رابلیعید انرا پس داد من هم
اینکار راخواهم کرد .
برمحمد و المحد صلوات
فتحی ..تختی.. ابان ماه ۱۳۹۹ شمسی