جمعه ۲ آذر
تقدیمی به یاران و عزیزان شعرناب شعری از سید علیرضا خوانساری(بیدل)
از دفتر دیوان بیدل نوع شعر
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ۰۷:۳۸ شماره ثبت ۹۰۶۸
بازدید : ۸۱۳ | نظرات : ۱۰
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
من گرفتار لب پرعسل و پر شکرم
ان جهانبخش منوجهر عزیز هنرم
---
من به شوق امده از شعر و غزل
بوسه بر روی چو ماه و لب طوفان جگرم
---
آنکه مینا گل و محمود نسب پر هنر است
وآن سمانه هروی آن گل زیبا سخنم
---
آن شب افروز گل افروز به بستان ادب
سید ظاهر , ان دری گوی افغانه سرم
---
مرد خوش چهر که چون شیر بود قلب و دلش
طلعتی زرینه رخ او که ز کرمان نسبم
---
آنکه خاموش چو در تنگ وجود
آن تگرگ اخگر و راسخ به جهان غزلم
---
آنکه دادا بودش نام و به سر منزل عشق
رهنمون گشته زلالی و نگر خوش سحرم
---
سید خوش گهر صفحه نابم در شعر
صد دریغ است که شعر اید و نامش نبرم
---
زاده فکرت ناب است به دنیای ادب
گشته ملحق به علی احمدیانش نسبم
---
همه آن شور دلان حرم قدس وجود
هرکه بودی و فراموش که نامش نبرم
---
شعر تقدیمی بیدل گرچه دارد اشکال
لیک عشق است و همه نور بود در نظرم
---
بارالاها همه این نوردلان حافظ باش
جمع ما جمع و بامید طلوع سحرم
---------------------------------------------
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.