لعنت بر بانک میانداری
رئیسش سوار گاری
مردمان را خر پنداری
در وجودش ندارد اعتباری
اما برای بانک های کناری
طبق،طبق تحفه های دلاری
از جیب آنهایی که گفتند آری
مثل کاغذ دیواری
می چسباند به جیب های پولداری
تا بجای مردم داری
در چین یا هر دیاری
بسازند گاو داری
با انبار های سرگین احتکاری
حسن جان خودش را زده به بی عاری
با حرف های کوچه بازاری
که ندارد این موضوع با من کاری
مقصر دور دست هاست پشت دیواری
نکنید این چنین گریه و زاری
میدهم به همه امیدواری
تا شنبه و یکشنبه سرکاری
..............................جاری
............................خواری
.........................خاری
.........................ماری
........................قراری
........................یاری
......................بیماری
........................فراری
بشنو پند یک هواداری
نکش از مردمان بیگاری
نکن اینچنین مردم آزاری
به فلک سرگشیده بیکاری
نیست برای دختران خواستگاری
از سفره بیچارگان نداری آماری
دور نیست وقت بیداری
آخر و عاقبت سرداری
پ.ن : نقطه چین ها بوی قرمه سبزی تندی داشتند لذا بعنوان حشو حذف شدند
شما شاعرانه فکر کنید
خیال انگیزی نمایید
با کشف و شهود، آرایه های ادبی،تلمیح ،تشبیه،استعاره و غیره
به دادشان برسید
از گرداب حشو برهانیدشان
و غزلی ،مزلی،سپیدی،چیزی
سر هم نمایید
و به قلب عشاق بینوا قالب کنید
زلیخا،لیلی،ویس،شیرین،معشوقه های سینه چاک مرد ذلیل حاضر و بقیه سیمین تنان منتظرند
با عرض پوزش
جسارتا نام عذرا خانوم در سطر آخر پی نوشت جا افتاده
لطفا اگر شخص دیگری را در این حد والا مقام سراغ دارید
نامش را اضافه نمایید
تشکر