دوبیتی : 1
کنی یادی ز قارون گنج پنهان
خزاین را کلیدی بس فراوان
کجا باشد بیاید حال بیند
کذایی ثروتی حملی چه آسان
دوبیتی : 2
ز خسرو یاد کن جمشید و دارا
ز امکانات ایشان یاد هر جا
حکومت تخت آنان را قیاسی
کنی با مبلِ سالن خانه ها را
دوبیتی : 3
دگر باری کنی یادی ز قیصر
که او را باد می زد ، بادزن پر
به حال اندیشه بینی اسپلیتی
کولرهایی که نعمت قدر کمتر
دوبیتی :4
ز سلطان روم یادی ، هرقلی نام
که می خورد آبِ گل آلوده را خام
کنون را یاد کن نعمت فراوان
خورد آبی بشر خاکی چه خوش کام
دوبیتی :5
ز منصوری کنی یادی خلیفه
به مخلوط آب سرد و گرم هیمه
تنش را شستشو می داد آن روز
چه نعمت حال با دوشی بهینه
دوبیتی : 6
چرا لعنت کنی اقبال خود را
زمان را بنگری نعمت مهیّا
رفاهی را فراهم مردمانی
نه شاکر لحظه کفرانی هویدا
دوبیتی : 7
بخواهیم از تو ای باری تعالا
به انسان آن عنایت را بفرما
به اعمالی نظر دوری ز کفران
به هر نعمت ثنایی ربّ خود را
ولی اله بایبوردی
25 / 06 / 1399
بسیار زیبا و آموزنده بودند
دستمریزاد
موفق باشید