درودها!
مشق قوافی
🙏🌾🙏
به نامِ خداوندِ یار آفرین
و ما را به عشقش دچار آفرین
به نامِ خداوندِ صبر و قرار
برای دلِ بی قرار آفرین
به چشمانِ شب زنده دارانِ عشق
همه عمرشان، انتظار آفرین
لبِ سرخ و ابرو و مژگانِ یار
تماما برای شکار آفرین
خدای دو دنیا و کون و مکان
خداوندِ امسال و پار آفرین
زمستان و سرما و برف و تگرگ
تموز و خزان و بهار آفرین
همان خالقِ مور و زنبور و مار
سمور و سگ و سوسمار آفرین
به دشت و دمن، قمری و کاکلی
در آغوشِ گل ها، هزار آفرین
میانِ قفس یا به روی درخت
قناری و گنجشک و سار آفرین
و در شهرِ تهران ز ایّامِ دور
کنارِ خیابان چنار آفرین
صدفهای زیبا به دریا کنار
و منشور را انکسار آفرین
یکی مرد چون ریز علی خواجَوی
برای نجاتِ قطار آفرین
به میدانِ جنگ و به وقتِ نبرد
دو صد شیر، در کارزار آفرین
خداوندِ شعرِ سپید و غزل
خدای شعور و شعار آفرین
به دنیای موسیقیِ سنّتی
دف و چنگ و سنتور و تار آفرین
به نامِ خداوندِ جیبِ گشاد
و آن را به مانندِ غار آفرین
زمین خوار و دریا خور و بعد از آن
تنابنده ای، کوه خوار آفرین
خداوند ویلا و کاخی که شد
مرا کلبه ای بی حصار آفرین
خداوندِ پول و بدهکار و بانک
وَ چک های بی اعتبار آفرین
برای خداوندگارانِ زورِ
به زور و به زر، اقتدار آفرین
خدایی که در عرصه ی اختلاس
به ایران شده شاهکار آفرین
به نام خداوندِ لیر و ریال
و دینار و پوند و دلار آفرین
برای مدیران حقوقی کلان
و بر کارگر حالِ زار آفرین
کنارِ مدیرانِ خدمتگزار
بسی دزد در این دیار آفرین
و در زیر پای همه دزدها
یکی توسنِ بی مهار آفرین
به اهواز و دزفول و ایلام و شوش
غمِ ریز گرد و غبار آفرین
به نامِ خداوندِ ژن های خوب
به همراهشان افتخار آفرین
برای خداوندگارانِ رانت
به هر صنعتی انحصار آفرین
به نامِ خداوندِ دوز و دغل
فرومایه و پاچه خار آفرین
همان آفریننده ی روز و شب
و بر گرده ی ما، فشار آفرین
به نامِ خدایی که یک عمر بود
به حلقومِ ما، زهرِ مار آفرین
و ما را چنین، نزد اهل و عیال
به دستِ تهی، شرمسار آفرین
پس از شکرِ درگاهِ او می کنم
سلامی به یک مردِ کار آفرین
گشایندهء قفل های خفَن
که دارد کلیدش، هزار آفرین!
محمدعلی سلیمانی مقدم
🙏😂😁😂🙏
مناجاتی بسیار زیبا و رندانه بود
مبین مشکلات جامعه ما
دستمریزاد
قلمتان جاودان