عید سعیر فطر بر تمام مسلمانان جهان و خانواده ی بزرگ شعر ناب مبارک باد
غزلواره ای بدیهه بدین مناسبت تقدیم -نواقص این بداهه را به کمالات تان خواهید بخشید
( اَبرویِ دختر شَوّال)
صائِما مژده که هنگامه یِ عید آمده است
از خدا مژده یِ این عیدِ سعید آمده است
شکر، فَتّاحِ علیمی که ز لطف و کرمش (1)
عید، بر قفلِ صیامِ تو کلید آمده است
گرچه اکنون ز کف آن تیغِ گُهربار برفت (2)
هدیه یِ سبزِ خدا وندِ مجید آمده است
عاشقان، بر سرِ هر بام، به شادی گویند
اَبرویِ دخترِ شَوال، پدید آمده است
گوش کن باد صبا هم به ترنّم گوید
صائما مژده که هنگامه ی عید آمده ا
محمد حسین اخباری خرداد 99 قاین
پی نوشتها
1- اشاره به آیه ی 26 سوره (سبا) - و هوالفتاح العلیم
2- در قدیم رسم بود هلال هر ماهی را به یک چیزی به اصطلاح (نو) میکردند شعری هم در این باره هست که ذکرش خالی از لطف نیست
( محرم زر است و صفر آینه // ربیع نخست آب و دیگر غَنَم
جماد نخستین به سیم سپید // جماد دویُم پیرِ نیکو شِیَم
رجب مصحف است ماه شعبان به گل // مهِ روزه تیغ گهربار خم
به شوال سبزی به ذیقعده طفل // که ذیحجه رخسار زیبا صنم)
عید شما مبارک
برایتان بهترین ها را آرزو میکنم
خرم و خوش باشید