سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 29 آذر 1403
    19 جمادى الثانية 1446
      Thursday 19 Dec 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        پنجشنبه ۲۹ آذر

        ای نیک نام دوران در کوی نیکنامان

        شعری از

        ولی اله بایبوردی

        از دفتر اشعار ولی اله بایبوردی نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۸:۳۴ شماره ثبت ۸۴۹۲۵
          بازدید : ۶۸۱   |    نظرات : ۳۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر ولی اله بایبوردی

         
        اسرار مردمانی روزی شود هویدا
        رحمی به حال ما کن عذری شود پذیرا

        دریا بسان کشتی  ، کشتی شکستگانیم
        ساقی کرامتی کن تا ما  ، رها ز دریا

        دیدار آشنایان واجب شود که ساقی
        حکمی دهی و فرمان رؤ یت عزیز خود را

        شد فرصتی شما را از کف رها نباید
        در حق این عزیزان نیکی به حد جانا

        بلبل غزل سرایی قمری ترانه خوان شد
        ساقی قدح کنی پر نوشم چه خوش گوارا

        من بینوای عالم  ، ساقی  ! کرامتی کن
        روزی به حکم بخشی من مستحق نه دارا

        ما بندگان عاجز محتاج تکّه نانیم
        روزی به قسمت آید تأخیر لا ز بالا

        ای نیک نام دوران در کوی نیکنامان
        علت مگر چه باشد طردی کنند از آن جا

        هان می شود قضایی تغییر گردد ای دل
        ما را به کوی نیکان رخصت روانه حالا

        قارون و تنگ دستان در خلقتی برابر
        روزی مقدّر آید شاهی کند گداها

        اقبال سربلندی ما را نصیب آمد
        سنگی که بود خارا در کف چو موم دانا

        دل را نظر که ساقی صافی دلی ببینی
        شفاف همچو جامی مملو ز آب صهبا

        هر جا نظر کند هان بیند درون خود را
        تاریخ ساز باشد گوید  : سخن ز دارا

        ما را دهی بشارت ساقی قدح کنی پر
        بخشی دوباره عمری تا زندگی مهیّا

        عذرم کنی پذیرا رحمی بکن تو ساقی
        تا بار این جهانی ، مقصد رسد هویدا
         
        ولی اله بایبوردی
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۳۴
        بسیار زیبا و دلنشین بود خندانک خندانک
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۳۲
        سلام
        سپاس از مهر حضورتان
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد حسین اخباری
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۲۶
        زیباست
        نوفق باشید
        خندانک خندانک
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۳۸
        سلام
        استاد ارجمند جناب اخباری مهر آفرین
        سپاس از مهر حضورتان
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ابراهیم حاج محمدی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۵:۴۶
        با سلام و درود و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

         کم ترین انتظار از شاعران فرهیخته این است که اصول اولیه زبان را رعایت کنند . تا کلامشان از حسن تالیف برخوردار باشد. نقطه ی مقابل حسن تالیف ضعف تالیف است که برخی بدرستی از آن به شلختگی کلام یاد کرده اند  و  نزد علماء معانی آن است که ترکیب اجزاء کلام برخلاف قانون نحوصورت گرفته باشد یعنی برخلاف رأی مشهور جمهور نحویان و مُخل ّ بفصاحت باشد.
        و برخی گفته اند:  ضعف تألیف ، آن است که لفظی را که مقدّم باید داشت مؤخر کنند و آن را که مؤخر باید کرد مقدّم سازند.  مانند این شعر:
        مجنون عشق را دگر امروز حالتست
        اسلام دین لیلی و دیگر ضلالتست .
        که می بایست لفظ ((امروز)) بر لفظ(( دگر)) مقدّم ذکر شود.

         در كتب بلاغت، جملاتي را  كه اجزاي كلام و تركيب بندي آن موافق قواعد دستور زبان و لغت نباشد، از درجه اعتبار ادبي ساقط دانسته اند و عنوان « ضعف تأليف »  و « مخالفت قياس » را در تبيين اين  ناهنجاري به كار برده اند.

        مرحوم جلال الدين همايي در تعريف اين اصطلاح مي نويسد: « ضعف تأليف كه آن را مخالفت قياس نحوي و به زبان فارسي، سخن سست و سست پيوند مي گوييم، آن است كه تركيب جمله برخلاف قواعد زبان باشد.» و آن را به دو حوزه محدود مي كند:

        1.آوردن ضمير جمع ذي روح؛ مثل : قلم ها شكست

        2.حذف بدون قرينه

        در پی این مقدمه یاد آور می شود که در سروده ی حضرت دوست جناب بایبوردی عزیز  موارد ذیل مصداق بارز ضعف تالیفند :

        ۱و ۲-مصرع  سوم و چهارم به دلیل حذف بدون قرینه

        ۳- مصرع ، ششم، بدلیل حشو (( چون حکم دادن و فرمان دادن هر دو به بک معنی است)) و نیز حذف بدون قرینه

        ۴- مصرع هشتم، به دلیل حذف بدون قرینه
        ۵- مصرع نهم به دلیل عطف مصدر به صفت
        ۶- مصرع چهاردهم،به دلیل استعمال نادرست کلمه ی عربی (( لا))
        ۷- مصرع نوزدهم بدلیل حذف بدون قرینه
        ۸-مصرع بیستم بدلیل عدم تطابق مسند و مسند الیه در جمع و  اِافراد
        ۹- مصرع بیست و دوم بدلیل حذف بدون قرینه
        ۱۰- مصرع بیست و سوم بدلیل حذف بدون قرینه (( در این مصرع اگر به جای \"نظر\" از فعل امر \"نگر\" استفاده شود مشکل برطرف می شود.
        ۱۱- مصرع بیست و هشتم بدلیل حذف بدون قرینه
        ۱۲-مصرع آخر به دلیل حذف (( به)) قبل از کلمه ی (( مقصد))
        با آرزوی موفقیت برای حضرت ایشان
        محمد حسین اخباری
        محمد حسین اخباری
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۸:۴۱
        باسلام واحترام
        بنده هرگز به خودم اجازه نداده ام نقدِ استاد دیگری را نقد کنم وهرگز هم خودرا در این حد واندازه ندانسته ام ولی در کمال ادب و احترا ضمن دست بوسی شما منتقد عزیز میگویم فرمایشات شما به حق است ولی در حوزه نثر خودتان فرمودید استاد همایی میفرمایند "ضعف تالیف است " بله ضعف تالیف است ولی اینجا سخن از شعر و تصنیف است حذف بی قرینه و با قرینه و مسند ومسند الیه اگر بخواهد همه اش دستور مند رعایت شود تقریبا هیچ شعری زاده نخواهد شد . که اساسا شعر دستور مند نیست بنده فقط به آخرین سطر ایراداتتان اشاره میکنم که فرکودید
        "۱۲-مصرع آخر به دلیل حذف (( به)) قبل از کلمه ی (( مقصد))"
        استاد گرانقدر حرف "به" که بفرمایش شما نقش نمای متمم است کجای این مصراع بگذارند که افزایش وزن ایجاد نشود
        بنده به احترام شخصیت شما دست و قلمتان را میبوسم ولی بر این باورم که نقد شعر با نقد نثر خیلی تفاوت دارد که شاعر محصور در چهاچوب وزن است و نویسنده این محدودیت را ندارد
        بازهم در برابر شخصیت والایتان سر تعظیم فرود می آورم و عذر خواهم
        با احترام
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ابراهیم حاج محمدی
        ابراهیم حاج محمدی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۹:۴۳
          خندانک  حضرت دوست جناب آقای حسین اخباری عزیز
        سلام و درود بر حضرتعالی و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات
        دوست عزیزم شما که فرد فرهیخته ای هستید حتما و قطعا استحضار دارید که در کتب معانی و بیان وقتی اساتید فن میخواهند  شاهد مثالی برای ضعف تالیف بیاورند غالبا و اکثرا به ابیات و مصاریعی  از سروده های شاعران اشاره می کنند که دارای ضعف تالیف است و به ندرت اتفاق می افتد که به متن منثوری  اشاره کنند . همین امر دلیل بر این است که ضعف تالیف بر خلاف گمان حضرتتان اختصاص به نثر ندارد.
        و اما اینکه در مصرع آخر چگونه حرف (( به )) را بیاورند که وزن به هم نریزد ؟ این سوال اگر از سوی فرد مبتدی ای مطرح می شد بهت انگیز نبود . ولیکن وقتی فرهیخته ای چون شما مطرح می کند بسیار حیرت آور است. دوست عزیزم باید بنای مصرع را در هم ریخت و از نو بنای جدیدی ریخت و در صورتی که چنین امری برای شاعری میسر نباشد باید از خیر مصرع  بگذرد (( و از شر ضعف تالیفی که در سخنش پدید می آید رهایی یابد ))
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۲۹
        سلام
        استاد ارجمند جناب حاج محمدی عزیز
        شاعر زبان معیار نمی شناسد
        ترتیب اجزای جمله در متن صدق می کند نه در نظم و نثر
        مخلص کلام :
        شاعر ابداع می کند از هر کلامی دخیل می تواند استفاده کند.
        چند درصد زبان و ادبیات فارسی امروز کلام سره خود را حفظ کرده است
        اکثر ترکیبات بیش از اندازه به زبان دخیل می باشد.....
        انقلاب ادبی خواهم کرد
        فارسی را عربی خواهم کرد
        بزرگوار اگر شما منتقد ادبی هستید از روی اشعار اینجانب یا شاعران معاصر ترکیبات و قواعد جدید را که بر هم زدن قاعده حال هست ...
        استنباط کرده ؛ تا علم جدید را در ادبیات رونق ببخشید که سبب زایایی زبان گردد نه اینکه مانع رشد ...
        چه بگویم :
        به یاد شمس افتادم که بر مولوی منقلب گشت ...
        حکایت ماجرای نحوی و کشتیبان مولوی را به یاد آورید که درس عبرتی است برا ی همگان.....
        بنده به صراحت می گویم شما خودتان با این روش مانع رشد ابداعات جدید ادبیات این مرز و بوم می شوید ...
        مفرد تقدیمی :
        دکان ما تخته کنی گیری بساطی معرکه
        در پیش پای مشتری ما را تو رسوا می کنی

        ولی اله بایبوردی

        خندانک خندانک خندانک خندانک



        ارسال پاسخ
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۳۱
        سلام
        استاد ارجمند جناب اخباری بزرگوار
        سپاس از دفاعیه محترمانه شما فرهیخته عزیز
        طاعات و عبادات قبول پروردگار
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸
        سلامی مجدد
        در ضمن جناب استاد حاج محمدی گرامی
        مواردی که اشاره فرمودید حُسن اندیشه اینجانب که همان ابداع می باشد
        تأئید می کند بهتر بود شما فرهیخته عزیز این موارد فوق الاشاره را برای
        آیندگان با حُسن نیّت که همان ذخیره زبان یا زایایی زبان و ادبیات می شود
        نگاه می کردید ....
        به مصداق هر آنکه بی هنر افتد نظر به عیب کند ...
        منتقد عزیز شاعر ابداع می کند و منتقد ادبی هر فردی که باشد از روی ابداع ؛قواعد جدید را با سعه صدر برای آیندگان به ارمغان می گذارد .
        به نظر اینجانب دیدگاه شما فرهیخته عزیز موجب آزار نه تنها بنده ، هر شاعری را که نقد می کنید می شود ...
        جای بسی افسوس ....
        نهایت امتنان
        ولی اله بایبوردی
        مفرد تقدیمی : خندانک
        ارزش حمایت نی هر که مانع رشد است
        رو سفر گزین جانا در سفر هنر باشد
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        فردین صمدی
        فردین صمدی
        يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۵۱

        درود استاد به هزارا ن طریق میشه به وارد مصرع کرد که وزن به هم نریزه
        بار جهان به مقصد، خواهد رسد هویدا
        تا بار این جهان به مقصد رسد هویدا
        ابراهیم حاج محمدی
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴
        دوست عزیز و ارجمند و سرور گرامی جناب بایبوردی عزیز
        با سلام و آرزوی توفیق روز افزون و قبولی طاعات و عبادات.
        دوست عزیز بر خلاف نظر مبارک حضرتعالی اعتقادم بر این است که ضعف تالیف نمی تواند ابداع و ابتکار ادبی باشد. حضرتعالی استحضار دارید که اهل فن در ادبیات و معانی و بیان و بدیع ضعف تالیف را از معایب سخن تلقی کرده اند نه از محاسن آن. اما اینکه  اظهار فرموده اید :
         :{{به نظر اینجانب دیدگاه شما فرهیخته عزیز موجب آزار نه تنها بنده ، هر شاعری را که نقد می کنید می شود ...}} در مورد شخص حضرتعالی و احیانا چند نفری که از روحیات حضرتتان برخوردارند صادق است اما تعمیم آن به همه ی شاعران درست نیست . نمونه اش را در سایت شعر ایران ملاحظه فرمودید که چگونه جناب طارق عزیز از نقد اینجانب استقبال کردند و سروده ی مورد نقد خویش را اصلاح فرمودند. بنابر این چون اظهار فرموده اید که از نقد اینجانب آزار دیده اید ضمن عذر خواهی از ساحت مبارکتان قول می دهم که دیگر اثری از شما را نقد نکنم . با طیب خاطر به ابتکارات و ابداعات خود ادامه دهید.
        موفق و موید و در پناه خدا باشید. خندانک خندانک خندانک
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۰۹
        سلامی مجدد
        جناب حاج محمدی عزیز
        حدود یک سال می باشد که در محضر استادان ارجمند در سایت شعر پاک قلمفرسایی دارم . در حدود 400 قطعه سروده ( غزل ، مثنوی ، دوبیتی ، رباعی ، ترکیب بند و مفردات ....) لطف فرمایید کامنت نظرات اشعار را ببینید تا کلاهتان را قاضی کنید ....
        نظرات فرهیختنه آقای خراسانی همچنین دیگر اعضا را بررسی نموده و به قضاوت بنشینید...
        دم از اهل بیان می زنید ....این اهل بیان کیانند بشری مثل من و شما
        وحی منزل نیستند که در تمامی زمان ها فرضیه هایشان قانون باشد ...
        ضعف تألیف در مورد متن ؛ فوقش نثر قابل تعمیم است امّا نظم ماورای این سخنان ....
        منتقد ادبی از آثار این و آن معلومات ادبی را أخذ می کند ....
        و برای خودشان به نام خودشان قواعد می سازند که تبختری برای آنان باشد ....
        انتقاد باید یک طرفه نباشد به قول بزرگان عیبش را گفتی لااقل حُسنش را هم بر زبان بیاور که باعث دلگرمی خالق آثار گردد ....
        مخلص کلام :
        دفاعیه یِ جناب استاد اخباری را یاد آور می شوم از این بابت از ایشان
        بی نهایت تشکر می کنم ....
        حالا با غرور افتخار می کنم بالغ بر یکصد هزار بیت سروده دارم ...
        چون علم شما منتقد برای اینجانب محرز شد ...

        با سپاس

        تقدیمی :

        علم را گنجینه دارانیم ما
        ترجمان امر یزدانیم ما

        در زمین معصوم ما ،ای مردمان
        امر یزدان طاعت از ما هر زمان

        آسمان ها را ، زمین را ، حجّت ایم
        رحمت ایم از سوی خالق رحمت ایم

        تحت فرمانیم ما ، ای مردمان
        امر یزدان را اطاعت ،هر زمان

        رهنما ماییم ما ، در هر زمان
        مردمان را سوی خالق هادیان

        ولی اله بایبوردی

        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        ارسال پاسخ
        ابراهیم حاج محمدی
        ابراهیم حاج محمدی
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۲۲
        دوست عزیز جناب بایبوردی سلام مجدد
        فرمودید : [[..این اهل بیان کیانند بشری مثل من و شما
        وحی منزل نیستند که در تمامی زمان ها فرضیه هایشان قانون باشد]] سلّمنا اما آیا سروده ها و به تعبیر خودتان [[ابداعات و ابتکارات]] شما وحی منزلند؟ آیا هر کس آمد ذیل این باصطلاح [[ابداعات و ابتکارات]] به به و چه چه کرد به به و چه جهش وحی منزل است؟ خندانک خندانک خندانک
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۳۷
        سلامی اختتامیّه
        متن اشعارتان را که سبک نوشتاری دارد زیاد مطالعه کردم ...
        خداوند به شما سعه ی ِ صدر عنایت بفرمایند
        دیگر هیچ...
        لطف کنید کامنت نگذارید
        که جواب سلام
        علیک السّلام
        می باشد
        خندانک
        محمد باقر انصاری دزفولی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۵۹
        باعرض ارادت استاد عزیز
        بداهه ای تقدیم شما
        دو صد آفرین بر شعر هایتان
        به رقص و به نظم قلم هایتان
        م ب انصاری
        ساقی کرامتی کن تا ما ، رها ز دریا...بینهایت عالی وزیبا وبا معنا
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۳۷
        سلام
        ممنون از همراهی تان
        سپاس از دیدگاه با ارزشمندتان
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        مهدی شهبازی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹
        درود بر شما بسیار زیبا سرودید خندانک خندانک
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۳۷
        سلام
        سپاس از مهر حضورتان
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        محمودرضا رافعی (رافع)
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۱۵
        جناب پایبوردی عزل زیبایی سردرید خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        درودها شاعر گرامی خندانک
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۳۸
        سلام
        ممنون از دیدگاه با ارزشمندتان
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        علیرضا بنایی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۱۹
        سلام و درود شاعر ارجمند
        زیبا و دلنشین
        خندانک خندانک خندانک
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۳۹
        سلام
        سپاس
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        علیرضا خوشرو
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۷:۰۱
        سلام...
        درود بر شما بزرگوار...
        .......
        🍃🍂🍃🍂🍃🍂
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۳۹
        سلام
        ممنون از همراهی تان
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۷:۱۸
        سلام جناب بسیار عالی سروده اید دورود بر شما
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۳۹
        سلام
        ممنون
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ایمان اسماعیلی (راجی)
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۹:۵۰
        سلام استاد عزیز
        دستمریزاد
        پر محتوا بود🌹🌹
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۴۰
        سلام
        ممنون از مهر حضورتان
        در پناه حق
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        لیلا امریاس(پریسا)
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۱:۲۱
        سروده ای زیباست
        درود استاد
        خندانک
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰
        سلام
        سپاس از همراهی تان
        خندانک خندانک خندانک خندانک

        ارسال پاسخ
        کبری یوسفی
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶
        سلام استاد بزرگوار
        درودتان بسیار زیبااااا سروده اید
        دستمریزاد درپناه حق باشید باخانواده امین
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱
        سلام
        سرکار خانم یوسفی ارجمند
        ممنون از مهر حضورتان
        سپاس از همراهی تان
        طاعات و عبادات مورد قبول پروردگار
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        اعظم قارلقی
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۰۳
        درودها استاد ارجمند و فرهیخته
        بسیاااار عاااالی استاد عزیزم
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۱:۴۶
        سلام
        سپاس از مهر حضورتان
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۹:۴۰
        سلام و احترام استاد عزیز

        دستمریزاد خندانک خندانک خندانک خندانک
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۱:۴۷
        سلام
        استاد ارجمند جناب انصاری گرامی
        سپاس از همراهی تان
        طاعات و عبادات مورد قبول پروردگار
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        سیلویا اسفندیاری
        جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۱:۲۳
        سلام و عرض ادب
        درود بر شما استاد گرانقدر
        خندانک خندانک خندانک
        ولی اله بایبوردی
        ولی اله بایبوردی
        جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۳۱
        سلام
        سپاس از همراهی تان
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        2