در صـدرِ کـلام
حـیِ احـــد را حَمـــد کـرده
مـردم عالـم را صـد درود و سلام دارم
کـلام را، کلاسِ درس و معلـم ،در اصل و اصولِ اسلام و رسـم و رســومِ آدمـی عطار و معطـر آوردم کـه دلآرام گــردد.
( در اسـلام )
ای اهــل عالــم ؛
آگاه ، که
مُوحـدِ الواحـد
و سـالکِ اِلی الله
در راه اللهِ اعلـی
و سعیِ در سلـوک
و حصولِ کمـال
اعــاده ی کـلمــــهِ لا الـه الا الله
و مـحمـــد رســـول الله
و درکِ مــولایِ صُلحــا
علــی ولــــیُ الله
اســــلام آوَرَد
و سلسلهِ حـــرام و آلــوده را ســوای حـلال،
و سـلالــــه امـــام همـــام را مکــــرَّم دارد.
در حال و احوال همسـر،
و مـــال و امــــــــوال
دل،مکَّــــــدر مــــــَدار
که مالـکُ المُلــک و صمــدِ سـَرمَـــد،
مــرد سِـره کــردار را در معــاد ،
احســـاس آسـودگـی و گــواه،
در صـِحـــــه اعمــــال آوَرَد،
و گــواهـی اعمـالِ صالحه،
رها دارد او را که در دل،
عـ ــادلُ الـعالـــی را
عطـرِ مهـرِ
مولی المَوالـی
آوَرَد.
و آمــده در اَســـاس و عِمــادِ مــــرامِ آدمـی
سـَر را سَـرِ دار
دل در رهِ دلــدار
مِهــر را سرلـوحـه هر کار، کـرده،
در حـلِ مســـائل
و اصلاحِ امـــور
و وصـولِ مُــراد
دل را عـــاریِ هـــــوی و هـــــوس،
و در هـر امـری،در اُمـورِ مُحوّله حوصلـه دارد
همســر را همــدمی گرامــی
آلـام او را مَـــرهــــ ـــــم ،
کــودک وی را گـرم و آرام دارد
اولاد را حــامــی و کـودک را
در حصـر و حصـار گهواره،
همـواره همـراه گـردد.
گــوهــرِ علـــم را والا
و معلـمِ کلاسِ درس را گرامــی دارد
که ورودِ در علــم و علـوم، آدمـی را،
اگـر،کـور و کـر و لال ، هـادی گـردد
و مُـردهِ در گـور را رهـا دهـد
که علـم و عمـلِ عالِـم،
رحــم آورد، ودود را...
حاصلِ علــم ،
محصــل را ،
آرامِ دل
و سعـه صــدر آوَرَد
راد مــرد ؛ مردمِ محروم را رحــم، آورده
سـائـل را سکــــه دهـد و گرامــی دارد
طعم و طعام داده و همکار و مددکارِ همـه
آدمهای مُسلِـم، و در کِردار ، مُصلـحِ مُلحد
و اصلاحگــرِ رســـومِ اِلحـــادِ او گــردد.
مکـرِ مکــاره و حـرص و طمـــع را دوری
کـرده ، کـه هلاک آوَرَد
عهــــد محکــ ــم دارد
که اصـلا اصــلِ آدمــــی
در صلـــح و روحـ ــی آرام
و دلـــی آســـــوده آمـــــده
آدمــی را او، که در همهِ عمـــر،
دائـم، در صــدورِ اعمــالِ صالحـــه
سعی کـرده و مَحــرمِ اَسـرار گـردد.
هـر کس ،که مُراسلـه ام، او را، آرامِ دل داد
مـا را در درگــاهِ الهـــی دعـــا روا دارد
و سکـه و المـــاس عطــا دهـــــــد
کـه مــرا هـم مـــراد
حاصـــل گــــردد
والســـ ــلام ✍️
ارتـــــــعـاش...
( امیـن کـرمانـی اول )
عیدتان مبارک