سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
  • روز اسناد ملي
28 شوال 1445
    Monday 6 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

      لاله های سیاه

      شعری از

      سیده نسترن طالب زاده

      از دفتر "مِرلــــــــــــــــــــــوهای کاغذی" نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۱۹:۱۱ شماره ثبت ۸۲۱۵۰
        بازدید : ۹۱۴   |    نظرات : ۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه


      ناطور رودهای رهاییست
      لاله های سیاه نگاهم ،
      به پادشاهی نامت..
      آه ،
      چکان چکان بغض وُ
      چکاد استغناست

      دلم گرفت
      در هوای سنگی آغوشت
      و پیراهن تلخون
      چون پرنده های نیلگون بشارت
      به زخم حماسه
      به سنجاق نورس موجهای تپنده می ساید...

      -و هاویه بوسید
      کمرگاه غریب شبهنگام-


      به این جدال که زخمیست بر عصب شرم ،
      براین میانه ی آشوبسای پر از برف
      به کاج کهنه ی موصول
      که خانقاه سوته دلان را به بعثت اهرام ،
      به مرشدان قدیمی
      به آسمان
      صله بخشید،

      به عطرهای شرقی خزه در مه

      -که هروله میکرد ،آفتاب نفس زکیه
      به اوج لرزش دریوزگان زمانها-

      و بستان افروز رسته بر تب افرا

      به گستوان تناهی
      قسم

      به شوق معما
      به آبهای پرشراب اثیری

      که درد میکشد
      قرنهاست
      مازه ی شرافت انسان ..



       
      ۸
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0