دوشنبه ۵ آذر
می گوید چشم!!!! شعری از آذر جهانی
از دفتر ارمغان نوع شعر دوبیتی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ۲۰:۳۴ شماره ثبت ۸۱۶۸۰
بازدید : ۷۲۷ | نظرات : ۲۱
|
آخرین اشعار ناب آذر جهانی
|
هرچه می گویم، می گوید چشم!
من چه گویم او بگوید راه نیست؟
هر چه می گردم دلش را زیر و رو،
جز دل من هیچ دلی را جا نیست!
|
|
نقدها و نظرات
|
سپاس فراوان بانوی زیبای واژه ها | |
|
سپاسگزارم اشتباه در خود شاعر است که به لطف نقد شما عزیزان توانا می شود. | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
هر چه می گویم به غیر از چشم نیست
من چه گویم !او بگوید راه نیست؟
هر چه می کردم دلش را زیر و رو
در دل او هیچ چیز جز ماه نیست
که( راه و ماه) قافیه هستند و ماه هم استعاره است و «نیست» هم ردیف است .قالب شعرتون ،چهار پاره یا «دوبیتی نو» است، که قافیه فقط در مصراعهای زوج قرار دارد .
کتاب قافیه و عروض دکتر شمیسا را بخونید در شاعری موفق می شید