پنج گل خوشبو
پنج گل خوشبو به جهان ،
آنچنان عطروصفایی داده
بوستانی بیکران گل معطر،
ازبوئیدنش به حیرت افتاده
محمد (ص)
محمد معنیِ باغ بهشت است
محمد برترینِ عالمست ،
روح وجسمش یک بهشت است
هم او که دوجهان را ، به اعمالش صفا داد
هم او که روحِ غیرت را به دنیا ،
از روی سخا داد
علی (ع)
علی معنای عدل است
علی دوستدارِحق است
هم او که به نبردِ سیلی ازافراط وتفریط ،
بسی مردانه میرفت
هم او که ،
به مسجدِ زاده شد ، درمسجد هم رفت
فاطمه (س)
فاطمه شاخه گلی خوشبوست، ازجنس یاس
وفا از او وفا آموخت ، همچو عباس
اینهمه امید چراست ؟
چون دعای مادرانه ش سوی ماست
ما مفتخریم که تا ابد،
او بی بیِ ماست
حسن (ع)
حسن ، مظلومترینِ عالمست، اوغیرتِ روح زمانه ست
حسن مفهومِ بی وابستگی، به این جهان است
هم او که صلحِ مردانه ی او،
زمینه ساز دین شد
هم او که جگرِسوخته اش در تشت کین شد
حسین (ع)
حسین ، شهید راهِ زیبای خدایی ست
حسین محبوب دلهای خدایی ست
هم او که با هزاران اهرمن مردانه جنگید
هم او که دائماً خود را وجمع دوستان را، فقط باحق بسنجید
بهمن بیدقی 98/11/14
بسیار زیبا و شورانگیز بود
یا پنج تن آل عبا