جمعه ۲ آذر
شهر هزار مسجد شعری از ابوالفضل زارعی
از دفتر شعرناب نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶ شماره ثبت ۸۱۰۷۹
بازدید : ۳۲۷ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب ابوالفضل زارعی
|
بر روی زمین و خاک ِ عثمانی
دیگر خبر از قشون و لشکر نیست
دیگر خبر از محمد ِفاتح
آن مهتر و پادشاه ِ کشور نیست
در مسجد ِ شاه احمد امروزه
پرواز ِ کبوتران دل انگیز است
گلدسته ی مسجد ِ شهنشاهی
یاد آور ِ نیزه های بَس تیز است
در شهر ِ هزار مسجد امروزه
آزادی و صلح لشکر انگیزد
از خنجر ِ پادشاه ِ عثمانی
خونی به زمین دگر نمی ریزد
بر روی زمین و خاک ِ این کشور
اسبان و سپاهیان نمی تازند
آن لشکریان به تُرکتازی ها
دیگر سر و جان و تن نمی بازند
این شهر و معابدش همه زیباست
از حضرت ِ مولوی کنم یادی
از یُمن ِ حضور و خاک ِ پاک ِ اوست
این خطه شده سرای آبادی
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
ترکیه کشور زیبایی است
اما جسارتا پیاده نظام آمریکانیست؟