ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کلمــــهٔ مرکبِ بنـــــز ــ ین
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در تعلیق بود
اوّلکلمهٔ مُرکبِ بنز ـ ین!
تا پاشد از خوابِ قیلولهٔ عمیق
با تصمیمِ تحریق
چهارچشمی از جلو وعقب
با بوقِ جلف وجیغ
به ازدحامِ ترددِ دردآلودِ آه و دم
ــ به چهارچرخِ اتوبوسِ فرسوده پُراز آدم خندید!
ناگهانی نبود
اتفاقِ متارکه “بنز” از “ین”
مهریهاش را یکجا میخواست
از جیبِ خالیِ بی اسکناس!
از ینی که بی کیِ فرضِ رفتن
بهمرزِ ژاپان
میشکست بهزبانِ چینی نرخش
آری!
با سیاستِ زهرماری
باجناق مثلاً فامیل شد
ــ ژیان ماشین
ــ بنز بالانشین
وَ مردمِ آبادیِ دهکِ پائین
بیچارهتر ومسکین
ــ فقط همین!
روایت است آخر از قدیم
“بنز” جنازهاش در گور هم گران است
وَ جانِ جماعتِ پروین
پیشِ سیاستِ شهین ومهین
اندازهٔ ارزنی ارزان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✍ سیّدمحمّدرضالاهیجی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بسیار زیبا و هنرمندانه بود
مبین مشکلات جامعه
دستمریزاد