سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
    22 شوال 1445
      Tuesday 30 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

        بسم الله الرحمن الرحیم

        شعری از

        رضا رحیق

        از دفتر هیچ نوع شعر

        ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ۱۰:۱۷ شماره ثبت ۷۸۲۴
          بازدید : ۹۱۶   |    نظرات : ۱۲

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر رضا رحیق

        آری به جهان ببار باران ، مددا 
        ناخواندۀ صحبتم به ایوان ، مددا 

        نَک مشتری همان دو یک بوسۀ خام 
        تو یک بدهی دهد صدی جان ، مددا 


        آنی که به بام آن دوچشمش شد اذان 
        روشنگر دیدگان عرفان ، مددا 

        من مصدر فعل ماضیَت، حال تو کو 
        از بادۀ کوثر زنخدان ، مددا

        رخصت بده تا شوم رها از قفسم 
        کی مرغ قفس رهای زندان ؟ مددا

        بر سنگ بگو که چهر جانان زده او 
        خود هیبت این تراش ارکان ، مددا

        آغاز شدم ، مگر بگو مرده بُدَم 
        آنی که شدم ، شدم به سامان ، مددا

        دل خوش کُنَکِ خوشان این مُغ بچه گان 
        ما را که امان جان جانان ، مددا

        آواره شدم اگر ، به هر خانه توئی 
        هر کوی و سرا به سیرو سیران ، مددا

        گویند بگو تو شعر جان خام تو ام 
        هر دم دهد آگهی و ایمان ، مددا

        میزان تو دیده ، کی بماند ، رَوَدا
        من مانده به حیرتم چه حیران ، مددا

        بر ناز بیاران تو پیمان هدفیست
        این صید به کام ناز پیکان ، مددا

        در شهر بگو که می فروشم اثری 
        خود را به خدا که عقد سبحان مددا

        آباد کنم به جام وحدت ، که رحیق 
        از ما بخرد دعا ، ز رحمان مددا
         
         
         
         
        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0