بسم الله الرّحمن الرّحیم
تقدیم مولایم علی (ع)
عین ...
عاص وُ عُمَر وُ عتیق و عثمان بودند
نادیده گرفته عهد و پیمان بودند
چندعین به یک عین ... ستم ها تا چند ؟!
بر مولایم "علی" جفاران بودند
باچشمِ خود غدیر دیده ... ز عناد
دلبسته ی دنیای عبث ... (فان) ... بودند
"مَن کُنتُ مُولاهُ " شنیدند ولی ...
سوی باطل ... دَوان ... شتابان بودند
بر حقِ محمّد و تمام ِ هستی
حرمت شکنان "نخوانده" مهمان بودند
اِقرار به عدل و علمِ مولایم علی
عونان وُعَدو ... (همه) "فتی خوان" بودند
اقیانوسِ محبّت و عشق "علی ست"
گبران بر مهرِ او مسلمان بودند ...
چشمانِ علیّ و خُلق و دریای دلش
یادآوَرِ آیه های قرآن بودند
در عیدِ غدیرِ خُم مَلائِک در عرش
(حافینَ ) به حُولِ روحِ انسان بودند
بر خالقِ حیدر ... (تَبارک) گویان
"تسبیح نَفَس" ساجدِ یزدان بودند
پی نوشت :
- فان : کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یَبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ (آیه ۲۶ سوره ی الرحمن).
- تبارک : آیه ی آخر الرحمن و ۱۴ مومنون.
- حافینَ : آیه ی ۷۵ سوره ی زُمَر
- خُلق : و انّکَ لَعَلی خُلق عظیم
- عتیق : نام دیگر ابوبکر خلیفه ی اوّل است که خلافت را از علی ع غصب نمود.
- عاص : عمروعاص
- گبر و مهر ایهام دارد : در اصل به مهر پرستان و میترا آیینان ، گبر می گویند . در ادبیات به فردِ لائیک و بی دین و مجوس هم گبر می گویند .
⚘عیدتان مبارک⚘
صل الله علیک یامولاعلی (ع)
علی معنیّ ِ حب ... روح الاَمینه
سرش بالاتر از عرش ِ برینه
هَمش وردِ زبانِ دل همینه :
" فقط حیدر امیرالمومنینه "
علی عینِ عدالت ... ذاتِ دینه
علی "مفهوم ِ عشق" حقُّ الیقینه
علی بر علمِ هر عالَم مدینه
" فقط حیدر امیرالمومنینه "
علی داروی دَردای زمینه
علی دُردای تاکِ مُستبینه
علی دُرّ ِ یتیمِ بَحرِ حینه
" فقط حیدر امیرالمومنینه "
علی ضیغم ... علی حبل المتینه
که حَلّ ِ هر معمای وَزینه
علی مولای (حامیم ) ... (یا وُ سین ) ه
" فقط حیدر امیرالمومنینه "
کسازُمره ست ... احمد را قرینه
علی مولای جبریلِ امینه
بر اهلِ حق "حقیقت" دلنشینه :
" فقط حیدر امیرالمومنینه "
بسیار زیبا و بجا بود
دستمریزاد
بهره بردم از تراوش قلمتان