يکشنبه ۲۷ آبان
امپراتوری من شعری از روح الله آبتین سروش
از دفتر فوژان نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ۰۲:۴۴ شماره ثبت ۷۵۱۸۵
بازدید : ۳۶۳ | نظرات : ۶
|
دفاتر شعر روح الله آبتین سروش
آخرین اشعار ناب روح الله آبتین سروش
|
امپراتوری من
اتاق کوچکی است
که در آن بال کبوتر زیباست
و پرستو شعر جهان میخواند
امپراتوری من
اتاق کوچکی است
که در آن نماز با غبار شیشهها خوانده میشود
و دعا از قبیلهای سبز نجابت
که ریشه در چادر سبز مادرم دارد
روی دیوارش از هنر تا به خدا راه هست
پنجره اش گاهی میپرد در ابر، در رود
امپراتوری من
اتاق کوچکیست
در قلب یک شهر شلوغ
در سینهی چپ این جهان بیکران
و در آن هر روز من روزنامههای جهان میخوانم
شب شعر میگیرم
با ساز بازی میکنم
امپراتوری من
اتاق کوچکی است
که در آن باران مهمانی است از جنس بلور
باد در آن نمیگنجد
باد را راهی نیست
باد از خمیازه کوچه که میگذرد
به امپراتوری کوچک من
سلامی دوباره میدهد
امپراتوری من
اتاق کوچکی است
که در آن بال کبوتر زیباست
و پرستو شعر جهان میخواند.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.