نوحه شهادت حضرت علی ع
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
سبک :برخیز که شور محشر آمد
-----------------------------
مظلوم علی جان ،مظلوم علی جان(2)
------------------------------
بر خیز که شور محشر آمد
هنگامه هجر حیدر آ مد
بر خیز و ببین مسجد کوفه
مولایم علی در سحر آ مد
بر خیز و ببین ساقی کوثر
از بهر وصال دلبر آ مد
در نیمه شب به قصد غربت
از بهر نماز از در آ مد
------------------------
از غربت و مظلومی حیدر
آ ه و صد فغان از عالم آ مد
در نوزده ماه رحمت حق
آ وای رحیل ماتم آمد
شمشیر عدو بر فرق مولا
گفت فُزّت و رب الکعبه آن دم
بر قلب حسن حسین و زینب
آ مد بنشست ابری از غم
------------------------
از دیده پر آ ب ابا الفضل
گردیده کباب قلب زینب
آ نکس که بود ام ابیها
بر علی بود زینت اَبْ
در خانه مظلوم شهیدان
گردیده حسین دیده گریان
آ قا ی کریمان امامت
روضه خوان شده با ذکر قرآن
---------------------------
بر خیز و ببین طفلان کوفه
هستند در انتظار مولا
تا اینکه بیاید علی از راه
با کوله باری از نان و خرما
ای کوفه دگر یلی نداری
آوای خوش ولی نداری
ای کوفه دگر بخواب راحت
نیمه های شب علی نداری
-----------------------------
مظلومه ای از مظلوم دیگر
می کند پذیرایی به جنَّت
حیدر برود به دیدن یار
بانوی بهشت تا به جنَّت
ختم المرسلین نبی اکرم
آ ید پی دیدارش دمادم
در عرش بود وصل و دیدار
در روی زمین هجران و ماتم
---------------------------
مظلوم علی جان ، مظلوم علی جان(2)
-------------------------
شاعر و مداح اهل بیت کربلایی رسول چهارمحالی(ساقی)
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست . استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
بسیار زیبا و شورانگیز بود ند
اجرتان با ساقی کوثر