يکشنبه ۲۷ آبان
وطن یعنی(سرود) شعری از ناصرپورصالحی خاکی
از دفتر وطن نوع شعر قطعه
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳ شماره ثبت ۷۱۰۶۰
بازدید : ۳۱۳ | نظرات : ۲
|
دفاتر شعر ناصرپورصالحی خاکی
آخرین اشعار ناب ناصرپورصالحی خاکی
|
وطن یعنی(سرود)
وطن یعنی صفای بی کرانه
وطن از هرچه خوبیها نشانه
وطن یعنی رفیق بی بهانه
وطن مفهوم آهنگ ترانه
به دنیا بی قرار این شعارم
وطن را مثل جانم دوست دارم
وطن مانند مادر مهربان است
وطن مثل پدر آرام جان است
وطن همچون برادر پر توان است
وطن چون خواهر شیرین زبان است
به هر ذره وجودش بی قرارم
وطن را مثل جانم دوست دارم
وطن بر زخم دل مرهم گذارد
وطن ابریست بی منت ببارد
وطن ناموس را محفوظ دارد
وطن هر لحظه ها را می شمارد
به رویش شادم و با اختیارم
وطن را مثل جانم دوست دارم
وطن نام و نشان از ریشه ما
وطن مهدیست بر اندیشه ما
وطن جاداده بر هر پیشه ما
وطن بر شیر غران بیشه ما
به او معنا شود شان و وقارم
وطن را مثل جانم دوست دارم
وطن یعنی هنوز هستی و هستی
وطن یعنی که ظلمت را شکستی
وطن یعنی که ذلت را گسستی
وطن یعنی کمر با عشق بستی
به او خوش بادو باشد روزگارم
وطن را مثل جانم دوست دارم
ناصرپورصالحی خاکی
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شورانگیز و زیبا بود
در وصف ایران اسلامی عزیز