شنبه ۳ آذر
الاغ عاریه شعری از محمد حسین پژوهنده
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ۲۰:۰۸ شماره ثبت ۷۰۴۴۴
بازدید : ۴۸۷ | نظرات : ۱۴
|
دفاتر شعر محمد حسین پژوهنده
آخرین اشعار ناب محمد حسین پژوهنده
|
تقاعدنامه
خدا را شکر از محنت رهیدم
پس از عمری از آخر آرمیدم
کمر بستم به همت اربعینی
به اوج بینش و دانش رسیدم
نبودم کاسه لیس خوان ناکس
اگر چه طعم حرمان هم چشیدم
و هر جا بوده ام در راس اما
بزرگ هرگز خودم را من ندیدم
نچسبیدم به میز هرگز که آن را
الاغ عاریت همواره دیدم
حکومت را ندیدم جز امانت
که از مولا علی این را شنیدم
هماره دمخور مظلوم بودم
و از گردن کش دون می بریدم
نبودم بندهء کس چون خدا گفت
تو را انسان و آزاد آفریدم
ندادم اختیار خود به جز او
به جان گر چه مذلت هم خریدم
طمع در جاه و مکنت هم نبستم
از این رو فارغ از بیم و امیدم.
|
|
نقدها و نظرات
|
متشکرم استاد شما غمز عین میفرمائید | |
|
ممنون، لطف دارید شما | |
|
تشکر از حضور و تشویق تان | |
|
محبت دارید، ممنون، زنده باشید | |
|
نظر لطف شماست، ممنون | |
|
درود حق بر شما، زنده باشید | |
|
سلام بر شما، ممنون، لطف فرمودید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و پر معنی بود