مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..
پنجشنبه ۱ آذر
دفاتر شعر حمیدرضا محمودی (ناجی)
آخرین اشعار ناب حمیدرضا محمودی (ناجی)
صدای ارسالی شاعر:
مرورگر شما از پخش صدا پشتیبانی نمی کند
...
در لابهلای این همه تشویش و دغدغه
پاییز نامهای به زمستان نوشته است
با دست شاعرانهی خود کل نامه را
با برگها به روی خیابان نوشته است
باور کنید آن چه که پیداست در سخن
از صدر تا به ذیل پُرِ اندوه و ماتم است
باید شنید و گفت که دردی میان ماست
بیچاره دل که مخزن غم های عالم است
پاییز و دردهای زیادش مرا شکست
میآورم خلاصهای از آن، تو هم بخوان
هنگام خواندنش نه تو غافل شوی نه دل
اما نکن قضاوت و بی متّهم بخوان
با نام حق اگر چه شروع میکنم ولی
از جبر او چنان گلهمندم مگو مپرس
واماندهام به گوشهی متروکهای ببین
گویی چنان اسیر و به بندم مگو مپرس
فرقی نمیکند که چگونه؟ چرا؟ چه شد؟
بیزارم از تمام اهالی این زمین
از دست مردمی که دو رویند بیشتر
آنها که هر کدام نشستند در کمین
از مردمان شهر ندارم من انتظار
اما خدا که حال مرا درک میکند
با روحیات و خصلت هر چیز آشناست
آخر چرا سه ماه مرا ترک میکند!؟
هر روز تا به شب به روی زمین زجر میکشم
کم نیست این سه ماه... نود روزِ آزگار
بسیار سخت میگذرد لحظه لحظهاش
هی صبر و صبر و صبر به همراه انزجار
طاقت نمانده دوست تو را جان بهمنت
امسال زودتر بِرَهانم از این مدار
دیگر توان بارش باران نمانده است
از چنگ ابر و باد خدا میکنم فرار
فوارهای سوال که میجوشد از سرم
امکان فکر کردن من را گرفته است
حیران و مات و غم زده مانند آدمی
اینجا تمام خانهی دلها گرفته است
شمعی یقین و بندگیام را نشانه رفت
پروانهای نبود و چه بد سوخت باورم
دلگیر بودم از همه دلگیرتر شدم
یا رب توان نمانده مرا جان آذرم
...
شاعر: حمیدرضا محمودی (ناجی)
قالب: چهارپاره
وزن: مفعولُ فاعلاتُ مفاعیلُ فاعلن
26 آبان 1397
نقدها و نظرات
دورد بر جناب استکی
ممنون از لطف شما
بنده نگفتم پاییز زیبایی ندارد
ولی باز سپاس از نقدتان
درود بر شما
ممنون از لطفتان
درود بر شما جناب رفیقی بزرگوار
ز لطف و محبت شما متشکرم
درود جناب فلاحی عزیز
ممنونم از لطف شما
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.