ای گوهــر عالم هستـی تو كيـستــی
ای نشسـتـه بـر زورق هستـی تو كيستی ؟
ای تو هميشــه بهــار زنـدگــي ام
ای باعث خلـقـت عـالـم هسـتـي تو كيستی ؟
ای شـوي نكــرده بـــودی اُمّ اَبي
ای باعث بهـجـت رسـول خــدا تو كيستی ؟
ای تـو يــاس فـــرزانـــــه دوران
ای تو بخشـنده قُـوت افطار خود تو كيستی ؟
ای ســر نهــاده ببـالـين ابـوالـعجـايـب
مِـهـرت با علـي بود تا بـه مـرگ تو كيستی ؟
ای كشيـده زجــر بسيـار در عنفـــوان
ای مـادرِ حســنِ خـون جگـــر تو كيستی ؟
ای عـزيــز شفـارش كننـــده به دختـر زينب ،
در يـاب حسيـنم بكـربلا تو كيستی ؟
ای تو مصداق هـمــه زيبـائي جـهــان
ای تو الگـوي عفيـفان روزگــار تو كيستی ؟
ای هـم نــام تو هـمــي نــام مـــادرم
ای تو شفـيعـــه روز قيـامــت تو كيستی ؟
ای گرفته اند سبـقت نِسـوان ز بعـْلِهــا
همـه بـه عـزّت تو زهــراي اطـهر تو كيستی ؟
ای سـجــده خـدا كنـيم به مُهرحسينت زكربـلا ؛
درياب عاصيان به كرامت تو كيستی ؟
ای جاري است اشك بيخبر چو جيحون دايم،
درآستان درگهت همي بسيارتو كيستی ؟
به امید شفاعتش
پرویز جيحونی (بیخبر)