جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر محمد ترکمان(پژواره)
آخرین اشعار ناب محمد ترکمان(پژواره)
|
پای دیواری بلند
بی پناه
امروز اگر حاشایم می کنند،
در سپید ترین برگه ی تاریخ فردا
میدانم، خواهم غنود!
به آرزوهایم اما وقتی نرسم چه سود
لایِ ورق پاره هایِ تاریخ نشانم
مزارم یا افتخارِ مزبله ایی متروک؟
آنگاه باری که راه ها پوست می اندازند!
بی تردید با نامم ماندگار
در حاشیه ی شهری فقیر
بر اشکنِ کوچه مردهایش شکوفا. . .
دور از نگاهِ هرزِ هر بادی مزدور
خواهیم درخشید!
* * * *
... و این دومی هم یک کوتاه خطاب به مردی که ادعا می کند
دارای ام را تمام هزینه نان می کنم و نمک، تا دوست بدارم؛
ولی این تنها یک عوام فریبی است و دورنمایی از دورنگی!
نمکدان های شکسته من زیرا از موهای سبیل او خیلی بیشترند و
از وی دلم از هر شقایقی، خون تر...!
- - - -
برای تو - حسن - من
راهی ناهموار بودم اگر،
پلی شکسته نبودم...!
|
نقدها و نظرات
|
درخت خشکیده را باد قدم نمی زند!
... سلام آقا مجتبی گل مجددا از شما و همه دوستان به ویژه استاد فکری که مرا در صدر می نوازند، بسیار ممنونم و مدیون دل تان...
حتی به ردّ پای موری از حسد، بد نکرده ام نه گلیم بلبلی را هرگز لگد!
پ..........
| |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودوارادت