سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری

معرفی شاعران معاصر

پر نشاط ترین اشعار

انتشار ویژه ناب

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

اعضای آنلاین

تبلیغات متنی

♪♫ صدای شاعران ♪♫

تقویم روز

پنجشنبه 24 آبان 1397
  • روز كتاب و كتاب‌خواني
  • روز بزرگداشت آيت الله علامه سيد محمدحسين طباطبايي، 1360 هـ ش
8 ربيع الأول 1440
  • شهادت حضرت امام حسن عسكري عليه السلام، 260 هـ ق
Thursday 15 Nov 2018
    من تا آنجا كه می‌توان، حق‌شناسی می‌كنم، ولی چون پول ندارم، جز ستایش، كاری از دستم برنمی‌آید. سقراط

    پنجشنبه ۲۴ آبان

    عشق چینی

    شعری از

    امیر حسین مداح

    از دفتر شعرناب نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ۰۳:۰۴ شماره ثبت ۶۶۶۵۵
      بازدید : ۱۶۶   |    نظرات : ۱۲

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر امیر حسین مداح
    آخرین اشعار ناب امیر حسین مداح

    می سرایم شعر تر این بار از نوع غزل
    پر غبار و خسته ام از حرفهای بی عمل

    دیده ام این روزها شیطان هم عاشق می شود
    عشقی از جنسِ ریا مانند یک چک بی محل

     سرخ روی مه رخان از سرخی سرخاب شد
    رویِ زیبا ؛ پول بابا ؛ لنز دارد چشم عسل

    عشق امروزی دگر مانند چینی بنجل است
    کاش می شد او بفهمد فرق اصلی از بدل

    عشق اصلی گر بیاید عاشق عرشی می شود
    عشق عرشی می شود مانند چِل(چهل)گیس و کچل

    ای پسر آموز عشق و عاشقی را از پدر
    می فروشد اوخدایش را به حوا را در ازل
    ۳
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ۲۳:۳۱
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    امیر حسین مداح
    امیر حسین مداح
    چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ۰۵:۰۷
    بسیار ممنونم
    ارسال پاسخ
    کامکار پیشوا
    جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ ۱۹:۰۳
    سلام و عرض ادب
    با توجه به درخواست نقد شما این چند خط جسارت را برایتان می نویسم و پیشاپیش از کم سوادی خود معذورم:
    شعری با چیدمانی از مضامین خوب و تقریبا زنده سرودید.
    طعنه و کنایه های خوبی هم در این سروده به کار رفته و ظاهر کار را به خوبی آراسته اند. با یک دید کلی سروده ای زیباست و امثله ی ابیات ، اشاراتی به جا به کلیت مفهوم دارند و ارتباط عمودی غزل از بین نرفته است.
    اما اگر با دیدی جزیی تر به این سروده نگاه کنیم در می یابیم که تمام بار معنایی شعر به دوش دو بیت دوم و آخر است و بود و نبود اطناب در سایر ابیات، تأثیری بر قوام معنایی شعر ندارد.
    البته از این مطلب هم ساده نمی گذرم که مفهوم مصرع آخر به تنهایی با مفهوم کل سروده برابری می کند . بلکه از آن پیشی هم می گیرد.


    کامیاب باشید
    ******پیشوا******
    امیر حسین مداح
    امیر حسین مداح
    چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ۰۵:۰۴
    بسیار ممنونم لطف شما بی کران
    ارسال پاسخ
    سمانه باقرزاده
    پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ۰۶:۴۶
    خندانک خندانک خندانک
    امیر حسین مداح
    امیر حسین مداح
    پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۸
    ممنون خ باقر زاده
    ارسال پاسخ
    امیر اصفهانی(دلقک)
    پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۵۷
    خندانک خندانک خندانک
    امیر حسین مداح
    امیر حسین مداح
    چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ۰۵:۰۵
    ممننون لطفتان بی پایان
    ارسال پاسخ
    عليرضا حكيم
    جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ ۲۱:۲۹

    خندانک خندانک
    امیر حسین مداح
    امیر حسین مداح
    چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ۰۵:۰۵
    بسیار ممنون
    ارسال پاسخ
    علی مزینانی عسکری
    يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ۰۷:۱۹
    درود بزرگوار
    خندانک خندانک خندانک
    امیر حسین مداح
    امیر حسین مداح
    چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ۰۵:۰۶
    ممنونم
    ارسال پاسخ
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



    ارسال پیام خصوصی

    آموزش و نقد شعر

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.