سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 2 آذر 1403
    21 جمادى الأولى 1446
      Friday 22 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        جمعه ۲ آذر

        داستان دو شعر

        شعری از

        هنری داودیان

        از دفتر فراراستینه نوع شعر آزاد

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ۲۳:۳۹ شماره ثبت ۶۵۵۴۸
          بازدید : ۸۲۷   |    نظرات : ۳۲

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر هنری داودیان

        لجن سبز به باغ نشسته
        چمنش، گل مصنوع اراسته
        هوا لبریز بوی گلاب
        باغبان بر ان فشانده
        مور مور خورد، ملخ مور
        فراموش گشته دانه
        مباشد ز امید ردی 
        گل مصنوع دید را بسته
        ...هد
        ....................................................................................................................
        از نیچه این شعر نشأت گرفته. نیچه: مرد مانند عمق دریا سنگین و خاموش و زن مانند امواج سطح پر حرکت و پر سر و صدا، بنظر او مرد عمیق و زن سطحی است. من با این نظر کاملاً مخالف هستم. این شعر نشانگر عمق و سطح است و ربطی به زن و مرد ندارد. زن و مرد مساوی هستند.
        افراد عمیق شاد نیستند، خدا را شکر، ما عمقی نداریم.

        امواج دریای عمر، غلطان
        عمق خموش، سطح خروشان
        روح اسیر وسوسه های نهان
        سرا، ژرفای شک و گمان
        شور زندگی به سطح روان
        مانده در عمق، مسخ و حیران
        .... هد
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۳۷
        خندانک
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۳۵
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۲۰:۱۴
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۲:۰۹
        عباسعلی استکی استاد , لطف دارین خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۳۶
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        آرزو نامداری (عتیق)
        چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۰۴:۲۲
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۲۵
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۳۶
        خندانک خندانک خندانک
        سجادمیردادی(درویش)
        چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۰۷:۲۷
        درود بر شما.
        خندانک خندانک خندانک
        زیباست وکاملا درست عرض نمودید. خندانک خندانک خندانک
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۲:۰۸
        سجادمیردادی استاد, لطف دارین خندانک
        ارسال پاسخ
        مرتضی سلیمی
        چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵
        سلام
        پاینده باشید خندانک خندانک خندانک
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۲:۰۶
        استاد مرتضی سلیمی, لطف دارین خندانک
        ارسال پاسخ
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۳۶
        لطف دارید خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
        چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۲۰:۱۲
        سلام
        اینکه مردوزن کاملا مساوی اند حرف بی پایه ایست،مسلما متفاوتند.شاید حقوق مساوی باید داشته باشند اما اگر باهم تفاوت نداشتند که نمیشدند مرد و زن! یا همه مرد بودند یا زن.
        به نظرم نیچه راست میگوید،کافی است به تاریخ هنر یافلسفه یا ریاضیات(مباحث عمقی و تحلیلی) نگاهی بیندازید،تفاوت فاحشی را احساس خواهید کرد.
        زن ها هم در مواردی دیگر عمق دارند،آنچه نیچه میگوید از ظن خود است.
        زنان فیلسوف،نقاش،شاعر،ریاضی دان های خوبی نیستند،اگر هم باشند خیلی کم!
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۱:۳۷
        ابوالفضل عزیز این مساله کمی بغرنجتر از اونه که بتوانیم با قاطعیت تمام داوری کنیم، البته تفاوت وجود دارد و این تفاوتها بیشتر فیزیکیست. در قرون سابق تنازع بقاء بیشتر به قدرت فیزیکی (بدنی) ارتباط داشت در نتیجه زن وابسته به مرد میگشت و در مرحله پائینتری از نظر ارزش اجتماعی قرار میگرفت ( مرد سالاری ) و همین باعث عقب ماندگی انها میگشت چون در اجتماع حضور نداشتند. ولی امروز زن در اجتماع حضور دارد، البته نه در همهه کشور ها. امروزه در خیلی از رشته های مهم دانشگاهی تعداد زنان بیشتر از مردان است. در بین زنان میتوان دانشمند، نویسنده، رهبر کشور وووو (یکی از ریاضی دانان معروف اخیر خانمی ایرانی بودند) مشاهده کرد و همین دلیل مساوات از نظر فکری است. و علت کمتر بودن انان از نظر تعداد، نداشتن ازادی کامل است. این مساله با گذشت زمان حل خواهد گشت
        ارسال پاسخ
        سینا دژآگه
        سینا دژآگه
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۲۱
        با نظرتان موافقم جناب داودیان خندانک
        گذر زمان خیلی چیزها را ثابت کرده است.به یقین اگر شوپنهاور و نیچه هم عصر ما بودند،در این خصوص، آرای متعادل تری را داشتند.
        عرایضم را تکمیل تر خواهم کرد...
        فریبا غضنفری  (آرام)
        چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۲۱:۱۷
        درود خندانک خندانک خندانک
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۲:۰۴
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        سینا دژآگه
        چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۲۱:۳۵
        سلام و عرض ادب خدمت جناب داودیان ارجمند خندانک
        بسیار زیبا و ژرف اندیشانه سروده اید.
        با نقدتان براین قسمت از اندیشه نیچه،موافقم.
        مسلما و با توجه به تمایزات ژنتیکی و زیست شناختی،تفاوت های بسیاری بین جنس زن و مرد وجود دارد.از همین رو گستره ی این تفاوت ها به بنیان های فلسفی_روانشناختی هم مربوط می شود.
        اما همان طور که فرمودید بنده هم با این نظر که ژرفای افکار را محصور یک جنس بدانیم(چه مرد و چه زن)،جدا مخالفم.
        به نظرم عمق افکار تابع چندین ویژگیست مثل:ضریب هوشی(که همان بعد وراثتی و زیست شناختیست)،شرایط محیطی(سطح مطالعه و آگاهی و فرهنگ عمومی جامعه) و... در این بین جنسیت افراد تعیین کننده ذاتی برای سطحی بودن و تعمق نیست و نخواهد بود.

        پیروز باشید
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۲:۰۴
        سینا جان باهات کاملاً موافق هستم خندانک
        ارسال پاسخ
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۳:۴۹
        خندانک
        ارسال پاسخ
        ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۱۴
        سلام مجدد.
        ببینید تفاوت های فیزیکی و زیست شناختی زاییده ی تفاوت های روحی و فکری اند.
        این مساله به خوبی توسط علم ژنتیک اثبات شده که ژن ها در بروز صفات افراد نقش اصلی را ایفا میکنند(همه ی صفات)
        خیلی از رفتارهای ما مربط به بخش فیزیکی و زیست شناختی ماست.
        حرف های شما دوبزرگوار کاملا متین است،ولی بنده با نگاه تجربی این مطلب را بیان میکنم شما با نادیده گرفتن این مهم سعی در اثبات حرفهای ظاهرا منطقی دارید.
        این حرف که زنان فیلسوف،شاعر،ریاضی دان و... خوبی نیستند را نقض کنید بنده گردنم از مو باریکتر.
        اینکه ما بگوییم زنان و مردان متفاوتند از نظر فیزیکی،سطحی نگریست.
        سینا دژآگه
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱
        سلام مجدد جناب رمضانی عزیز و جناب داودیان گرامی
        سپاسگزارم که پیگیر مباحث هستید.تجربه ثابت کرده است که این بحث ها بسیار سازنده و شیرین خواهد بود.
        لازم میدانم قبل از ورود به بحث مقدمه ای را عرض کنم...
        نیچه فیلسوف بسیار بزرگیست و نبوغ سرشارش شگفت آور.ژرفای نظراتش احتیاجی به بازگویی توسط من نوعی را ندارد! اما ...
        آرا نیچه درباره ی زنان،تحت تاثیر شکست عشقی اش در برابر لوسالومه،بسیار دگرگون شد و این واقعه در نظراتش بی تاثیر نبود...شکل شدیدتر آن در زندگی شوپنهاور اتفاق افتاد که او از مادر خودش فراری بود و این تصویر بد در تمام عمر همراه افکارش خود نمایی میکرد...جای بسی خرسندیست که علوم انسانی آنقدر انعطاف پذیرست که بتوان علاوه بر نقد اندیشه ها، تاثیرات محیطی را هم مد نظر قرار داد.پس پیشنهاد می کنم این پیشفرض مستند را در مطالعات فکری این دو فیلسوف،لحاظ کنیم.

        اصل مطلب...
        //ببینید تفاوت های فیزیکی و زیست شناختی زاییده ی تفاوت های روحی و فکری اند.//
        این جمله از نظر منطقی و علمی صحیح نیست!
        این تفاوت های زیست شناختیست(کد های ژنتیکی) که منجر به تفاوت های فکری می شود.چراکه رفتار و افکار ما تابع دستورات ژنتیکی و محیط پیرامونمان است.
        همین تفاوت های زیست شناختی باعث می شود در طی دوران نوزادی و بلوغ و تحت تاثیرات هومون ها،تغذیه و... ویژگی های دوجنس متمایز شود و گستره این تفاوت ها تا افکار،که حاصل فعل و انفعالات مغزی هستند ،کشیده شود.
        پر واضح است که نباید توقعاتمان از مرد و زن کاملا یکسان باشد و وظایف هر کدام در قبال جامعه،فرد و خانواده با هم فرق دارد.در این مورد مخالفتی ندارم.
        مثلا مردان در مشاهدات خود دید متمرکز دارند و زنان دید منبسط که علت آن هم قوی تر بودن شبکه ارتباطی دو نیمکره مغز زنان است.مسلم است که طبق همین یک نمونه تفاوت های ذهنی خیلی زیاد تر اینهاست.

        عمق افکار یعنی اندیشیدن به چیستی خویشتن و جهان پیرامون در بستر جامعه و با وجود وفور روزمرگی ها...فیلسوف شدن و ریاضی دان بودن مورد بحث نیست چرا که نتیجه گیری براساس مشت نمونه خروار است در یک بحث منطقی مردود است!
        هر انسانی صرف نظر از جنسیتش اگر به چیستی خود بنگرد،انریشه ای ژرف دارد،چون همین ویژگی باعث بالارفتن سطح مطالعه و ارضای کنجکاوی های ذهنی می شود...مرد و زن و پیر و جوان و تبصره هم ندارد!

        در مطالعات جدید این گونه به راحتی انسانها را از نظر جنسیت و نژاد و... طبقه بندی نمی کنند و به هر دسته ویژگی هایی را بدهند.
        دیدگاه ها در روانشناسی و فلسفه و جامعه شناسی فرد محور شده است(تحت تاثیر دستاوردهای علوم تجربی)...تا جایی که در نظام لیبرالیسم هدف را آزادی فرد در جامعه می دانند و اقتصاد و سیاست را بر این پایه تبیین می کنند.
        علت تعدد شاخه های فلسفه جدید نیز ،همین گستردگی علوم است.

        //بنده با نگاه تجربی این مطلب را بیان میکنم شما با نادیده گرفتن این مهم سعی در اثبات حرفهای ظاهرا منطقی دارید.//
        نخست، این که حداقل بنده سعی در اثبات عرضم ندارم و صرفا برای هم اندیشی نظرم را می نویسم.
        دوم اینکه اتفاقا شما از منظر غیر علوم تجربی و صرفا از نگر تاریخی بیان کرده اید...اگر از نظر علوم تجربی بود اشتراکات فکری مان بیشتر میشد.

        اینکه ما به تاریخ نگاه کنیم و بگوییم چون اکثر اندیشمندان قرون پیش مردان هستند،پس افکار زنان عمقی ندارد،استدلال نیست،بلکه نوعی مغالطه است.مثل این است که بگوییم چون سطح فرهنگ در کشور های جهان سوم پایین ترست،پس آنها انسان های احمقی هستند!...در این جا ما عامل تاثیرات محیط را نادیده می گیریم و حکمی صادر می کنیم که جامع نیست.در نتیجه گرفتار مغلطه می شویم.
        چرا که در هیچ برهه تاریخی موقعیت بالندگی دو جنس یکسان نبوده است.در عصر ماست که کم تا بیش در کشورهای پیشرفته آزادی به زنان داده شده است،وگرنه تا همین قرن پیش شرایط زنان بسیار محدود بود.

        //این حرف که زنان فیلسوف،شاعر،ریاضی دان و... خوبی نیستند را نقض کنید//
        این سخن شما یک گزاره ی منطقی نیست که قابلیت ابطال و تایید را داشته باشد.
        به نوعی فله ای برخورد کردن با قسمتی از اجتماع در عرصه تاریخ است بدون در نظر گرفتن پارامتر های زیادی که در این امر موثرند.

        حال اثبات عدم جامعیت آن در قالب یک گفت وگوی فرضی...

        #مستندات جمله ی شما چیست؟
        × به گواهی تاریخ...می توانید مراجعه کنید و ببینید.
        #مشاهده کردم و درست بود.اما به گواهی همین تاریخ آیا شرایط قرون گذشته،زمینه های فرهنگی و اوضاع جامعه و محدویت های جنسیتی برای بالندگی مرد و زن مشابه بوده است؟
        ×خیر،شرایط و محدویت هایی وجود داشته است.
        #پس شما چه طور در شرایط و امکانات متفاوت،سطح توقع یکسانی از هر دو جنس دارید؟
        × بر فرض اگر شرایط یکسان بود،باز هم مردان موفق تر بودند،بخاطر توانایی مغزی بهتر.
        #در این صورت و باتوجه به آزادی نسبی عصر حاضر برای زنان، موفقیت آنان در رسیدن به نبوغ های ادبی و علمی و نتایج آزمون های ضریب هوشی را چگونه توجیه می کنید؟
        ×......!!! (پاسخ منطقی چیست؟)

        اگر در طول تاریخ زن و مرد برای بالندگی شرایطی یکسان داشتند، حرف شما صحیح بود،اما ما نباید مقطعی و صرفا از روی نمونه ها نتیجه گیری کنیم.باید ببینیم فعالیت مغز زنان به صورت بالقوه چگونه روندی دارد!...این را تست های هوش و حافظه و مطالعات زیست شناختی تایید کرده اند که در زاده های انسان مدرن،سرعت افزایش ضریب هوشی نسل به نسل زنان نسبت به زمان های پیش سرعت زیادی دارد...علتش هم کاملا پیداست.
        مطمئنا زنان قهرمان مسابقات شطرنج،استادان دانشگاه،برندگان نوبل ها،آهنگسازان و نوازندگان و خیلی از زنان موفق در زمینه ی اندیشه ورزی را در قرن حاضر می شناسید که احتیاجی هم به نام بردنشان نیست...چون در عصری هستیم که شرایط آزادی اظهار وجود برای هر دو جنس(حداقل در کشورهای پیشرفته) بسیار نزدیک به هم شده است شاهد ظهور چنین وقایعی هستیم.مطمئن باشید این گسست که مد نظر شماست اگر اوضاع مشابه و عدم محدودیت ها ادامه داشته باشد،کمتر خواهد شد.

        پوزش از اطاله کلام
        سپاسگزارم از حوصله تان بزرگوار/
        ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
        ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۲۶
        زاییده نبود،زاینده بود.اشتباه تایپی بود.
        منظور من این که شما میفرمایید نبود.
        اینکه شما برداشت کردید نظرات قروون وسطیی است،ینده چنین نظراتی ندارم.
        /
        حتما در القا ی منظور موفق عمل نکرده ام.
        این کاملا مبرهنیست که هیچ جنسیتی بر دیگری برتری ندارد،نیاز به اثبات و عدله هم نیست،بنده میخواستم بگویم هر قسمتی برای کسی.
        یعنی به خاطر ویژگی های متفاوت زنان و مردان،مردان در یکسری و زنان در یک سری دیگر از مجموعه اعمال و علوم موفق ترند.
        با مثال عددی اصول ریاضیاتی اثبات نمیشوند.
        /
        در ضمن با اگر و شاید و اما و اگر این بود آن میشد و این قبیل حرف ها و انداختن تمام تقصیرها به گردن ادعایی به مسند اثبات نمیشنید و بحث را به بیراهه میکشد.
        احساس میکنم شما دارید بحث را جهت میدهید به سمت مدنظر.

        عزیز هستید.
        ارسال پاسخ
        سینا دژآگه
        سینا دژآگه
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۲۱:۲۴
        سلامی دوباره
        منظورتان را از آغاز بحث،دریافتم ابوالفضل عزیز
        و آگاهم که شما در گفت و گوی علمی جانب انصاف را رعایت می کنید و پی حقیقت هستید،وگرنه سکوت همیشگی ام ترجیح می دادم،اما چون شما و جناب داودیان برایم با ارزش و محترم هستید،در خدمتم و نی دانم می شود به جایی رسید.

        شما می فرمایید که اگر مردان در رشته های خاصی از علم موفق بوده اند،مسلما زنان در زمینه های دیگری که مردان در انجام آنان عاجزند موفق هستند.این نظر از دیدگاهی کلی نگر می تواند قسمتی از ابعاد بحث را پوشش می دهدبا توجه به تفاوت های زیست شناختی.اما باید این را هم در نظر داشت که تفکر و علم جنسیتی نیست!بلکه اهلیت می خواهد.کسی را می طلبد که دغدغه ی تفکر داشته باشد.
        معمولا در این دست از مباحث عوامل زیادی دخالت دارند که بررسی آن از تمام مناظر از عهده ی من یکی واقعا خارج است.
        مثلا از دید انتخاب طبیعی هم می شود به این قضیه نگاه کرد.در طول تاریخ زن مطیع که کاری به کارهای مردانه نداشته باشد مقبول فرهنگ عمومی بوده است،پس در نتیجه در طول چندین نسل آنهایی که پی آزادی بیان بوده یا رفتاری خلاف فرهنگ عمومی داشته اند،به اتهام طاغی گری سرکوب شده اند و به اندازه ی بقیه توانایی تثبیت ژنهایشان در خزانه ژنی را نداشته اند! این نظر برای خود بنده خیلی جالب بود.
        شرایط اجتماعی و محدودیت ها هم تاثیر به سزایی داشته است.اصلا نمی شود آن را کوچک انگاشت.در جامعه ای زن جنس دوم است،از سواد آموزی و کار های فکری و حضور در جامعه که به اسم مردانه هستند منع می شود،جو چندین هزار ساله ای هوادار این فرض است،از بچگی ازدواج می کند و درگیر فرزندان قد و نیم قد می شود و... بااین اوضاع چه طور به راحتی توقع داریم زنان فیلسوف و ریاضیدان داشته باشیم؟! بنده تا کنون با مقاله ی علمی برخورد نکردم که علوم را جنسیتی دسته بندی کنند.کما اینکه در قرن حاضر زنان نوبل های ادبی ،اقتصاد،پزشکی،شیمی و... را برنده می شوند.(از تمثیل خوشم نمی آید اما گاهی به وضوح موضع کمک می کند.)

        در آخر فرمودید با اما و اگر و شاید نمی شود چیزی را اثبات کرد.درست است.هرچند که این واژگان از محرمات بحث علمی نیست،اما بنده غیر از آخر کلامم از آنها استفاده نکرده ام و آن هم نه در جهت استدلال و اثبات چیزی!
        یک تخمین و احتمال آینده نگرانه بود با توجه به روند حال حاضر،البته بر پایه مبانی علمی.درباره اثر فلین و تحقیقات دکتر جیمز فلین(پژوهشگر برجسته ضریب هوشی)مقالات و سخنرانی هایی در سطح اینترنت هم موجود است.

        فکر می کنم می توانیم به یک وحدت(یا شبه وحدت)برسیم...شما از نظر تاریخی به مستنداتی اشاره فرمودید و بنده هم چرایی آن را از منظر جامعه شناسی و انتخاب طبیعی و... در حد توان و وسع ،بررسی کردم.

        عزیز هستید.امیدوارم که ثمربخش بوده باشد خندانک
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ۰۰:۰۶

        ابولفضل و سینای عزیز، هر چه گفتنی بود گفته شد. نتیجه: زن و مرد از نظر فیزیکی یکسان نیستند و این باعث عملکردهای متفاوت در رابطه با محیط زیست میگردد و محیط زیست عکس العملهای متفاوت برای زن و مرد در جواب دارد. هر دو باید بطور مساوی در تکامل کلی سهم داشته باشند، اگر ندارند محیط اشکال دارد و تکامل درست پیش نمیرود. یادم است فروغ فرخزاد در مصاحبه ای میگفت: من یک زنم در نتیجه اشعارم زنانه است و یا در اشعار هیلا صدیقی با اینکه موضوع ناملایمات وووو است ولی پوشش احساسی زنانه است که هیچ مردی نمیتواند چنین احساسی را خلق کند یا سیمین بهبهای و یا پروین اعتصامی و مثال های بیشمار دیگر. در شرائط مساوی هر دو سهم مساوی در تکامل دارند. مضافاً اینکه زن دارای احساس مادرانه میباشد.
        حسام الدین مهرابی
        پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳
        درود بر شما استاد گرامي
        پر معنا سروديد
        احسنت
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۳۷
        تشکر، لطف دارید خندانک
        ارسال پاسخ
        مهدی صادقی مود
        جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ۲۲:۲۰
        سلام و درود جناب داودیان گرامی
        خندانک خندانک
        هنری داودیان
        هنری داودیان
        يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۳۸
        تشکر، لطف دارید خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        میر حسین سعیدی

        لاله و گل نشانه از طرف یار داشت ااا بی خبر آمد چنان روی همه پا گذاشت
        ابوالحسن انصاری (الف رها)

        نرگس بخواب رفته ولی مرغ خوشنواااااااگوید هنوز در دل شب داستان گل
        میر حسین سعیدی

        رها کن دل ز تنهایی فقط الا بگو از جان ااا چو میری یا که مانایی همه از کردگارت دان
        نادر امینی (امین)

        لااله الا گو تکمیل کن به نام الله چو چشمت روشنی یابد به ذکر لااله الا الله چو همواره بخوانی آیه ای ازکهف بمانی ایمن از سیصد گزند درکهف بجو غاری که سیصد سال درخواب مانی ز گرداب های گیتی درامان مانی چو برخیزی ز خواب گرانسنگت درغار مرو بی راهوار در کوچه و بازار مراد دل شود حاصل چو بازگردی درون غار ز زیورهای دنیایی گذر کردی شوی درخواب اینبار به مرگ سرمدی خشنود گردی زدست مردم بدکار
        میر حسین سعیدی

        مراد دل شود با سی و نه حاصل ااا به کهف و ما شروع و با ه شد کامل اااا قسمتی از آیه سی ونه سوره کهف برای حاجات توصیه امام صادق ااا ما شا الله لا قوه الا بالله اال

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        9