جمعه ۲۵ آبان
مومن دنیادار شعری از مهدی جدیدی
از دفتر سلطان دلها نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۱۷ شماره ثبت ۶۵۴۳۱
بازدید : ۴۶۳ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب مهدی جدیدی
|
داد از آن عدّه که در ظاهر خود دیندارند
باطن اما همگی مومنِ دنیادارند
داد از آن عده که دنیا قفس آنها شد
کم نبودند و از این دست بسی بسیارند
کم نبودند و نباشند چنین خواب نماهای دروغ
که همه خواب عدم رفته در آن بیدارند
وَه که بیداری آنان هوس دنیاییست
وَه که آنان هوس آلود و هوس بازارند
به چنین عده چه می باید و می شاید گفت
که از این معرکه دل کنده و دل بردارند
چه توان گفت منافق صفتان را که دمی
جامه ی ریب و ریا را به زمین بگذارند
چه توان گفت٬ گمانم نتوان حرفی زد
چون که اینان همگی درصدد انکارند
آری آنان همگی مومنِ دنیادارند
یا که از عقل خراب و یا زِ دل بیمارند
توضیح اینکه برای رعایت وزن شعر مومنِ دنیادارند سرهم خوانده میشود..........
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام متشکرم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
خوش امدیدبه جمع ما