"پـــــــــــــــدر"
مـظـهـرِ ایـستادگی درد مـــا را تـسکین اســــت پـدر
مــهـربــان و از بــرایــم،دیـــن وآئـیـن اســـــت پـدر
رنـج دوران را تـحــمل کـرد گذشت از عــمـرخویـش
هـرچـــه گــویـد صــــادق و راسـتــیـن اســـت پــدر
گــویـنــد بــــهــشـت هــــسـت زیـــر پــــای مــادران
شــک نـــدارم فـــرشـــتـهٔ روی زمـــیـن اســــت پـدر
خــم بــه ابـرویــــش نـیــامــد در مــــسـیـر زنــدگـی
گــنــجِ دنــیـائ مـــن و گـــوهــرِ زریـن اســــت پــدر
درد خــــویـــش در ســـیــنــه پــــنـــهــان مــیـکـنــد
خنـده اش بـرقلبِ من،آخ که چه شیرین اســــت پدر
مـی درخــشـد چـون سـتـاره بـرشــبِ تــــاریـکِ مـن
از بـرای انـگـشـتـری هــمـچـون نـگیـــن اســـت پـدر
از او آمــــوخــــتـــیــم راه و رســـــــمِ بــــــنـــدگــی
رهــنـمـائ راهِ مــا در زنـدگی،بـــا یـقـین اســــت پـدر
دســتِ پــیــنــه بـــســتــه اش،شـــاهـــدِ احـــوالِ او
در پـئ نـان حــلال و بــهـتـرین مـؤمـنین اســـت پـدر
گـر شـدی اکــنـون جـــوان،هـرگزنـشو مـغرور به خود
عـمر رفـتـه بــاز نـگردد،اولـیـن وآخـریـن اســــت پـدر
شــاعــر:کــاظــم عـــفتــیان
سلام
به جمع ماخوش آمدید