جمعه ۲۵ آبان
به کجا چنین شتاب شعری از محمد حسین سلیمی
از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۰۶ شماره ثبت ۶۱۴۹۴
بازدید : ۳۱۱ | نظرات : ۷
|
دفاتر شعر محمد حسین سلیمی
آخرین اشعار ناب محمد حسین سلیمی
|
پی جرعه ای زآتش ...
به کجا چنین شتابان...
پس از این نمو و پیشرفت ..
پس از این عذاب و محنت ..
به کجا چنین شتابان ؟!
پی کسب نام ونانی ؟!!!
پی کسب قوت وآبی؟!!!
تو بدان در این ره تو
خبر از نامی ندارد
خبر از سیر و تحول به تعالی ندارد...
به کجا چنین شتابان..؟
پی یک عقیده ای تلخ؟!!
مگر آن عقیده ی پیش به کجا ضربه می زد؟
مگرت ز جنس سنگی ؟
که آینه و لحظه
لگدی به روی تو خور^د
وبه هر طرف بگردی
به کجا چنین شتابان؟
کمی هم به سمت رُو ،رو
کمی هم به فکر آینده ینسلت
قدمی به سمت رو ،رو
به کجا چنین شتابان ؟
هوس نمو نداری؟
در ((خورد ))رو حرف ((ر)9 ساکن است و در مصراع هایی که دو تا رو دارد اولی به معنی جلو و روبه رو است.
این شعر درباره آن عکسی است که کودکی را در یکی از شهرهای ایران به گردن او طناب بستند تا او گم نشود است...
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.