میمون نمایان
باید به جمعیّت
تمسخر کننده ی اصالت و معنا
ناسزا گفت
باید به ناودانهای گریان فهماند
که منشور سیرآبی را
از شیروانی حاصلخیز بیاموزند .
ای قبیله ی گل پرور و شکننده ی
خار و تیغ ،
بوی کلامتان را در ماسکهای
شین ، میم ، ر
نگهداری کنید .
نگذارید هر خس و خاشاکی
از رایحه ی گلهای تنفس تان
مستفید شود .
مقنعه ی استتار را از سیرت بردارید
و بر روی صورت بگذارید .
سیره ی اهل دل در سرسراهای کهن ایوانهای طلا
به تکثیر پرداخته اند
و به ضریح گهربار عقیدت
لحظه به لحظه نزدیکتر می شوند .
تنها ترانه ای که کبوتران حرم را
به رقص و سماع وامیدارد
نقارخانه ای است که
به دست رامشگران و راهبانِ
سحرخیزِ تلاوتِ مستجاب الدعوه
نواخته می شود .
بیائیم باور کنیم که تزلزل دلها
علت اشک
و اشک ، علت سیلی نابخردان است
ناکسان انترنما به دنبال
میمون نمایانی هستند
که به خنده ی دندان نمای شهرت و شهوتشان
سیم و زر ببخشند .
هر چند خودشان از نسل منقرض
نئاندرتالهای زمانند .
باقر رمزی باصر
جالب و زیباست