بـــغـــضـــ یـــکـــ شـــاعـــر:
سے و شش سالہ ام
و هنوز غمگینم
غمگین از این ڪہ
چرا هنوز شاعر نشدہ ام
نمے دانم باید چند پاییز
را لمس ڪنم
چند بهار شڪوفہ بچینم
چند بار گیسویے در باد رها شود
چند بار ڪبوترے در افق بال بزند
تا شاعرانہ اے در من شڪوفا شود
سے و شش سالہ ام
و هنوز نمیدانم
شاعرها عاشق ترند
یا عاشق ها شاعر تر
یڪ نفر آمد و دستهایم را
با خود برد
بہ ضیافت لمس دستهاے
معشوقہ اے غبار گرفتہ
در ڪنج پستویے از تاریخ
بے در و پیڪر این خانہ ،
باز هم حس ضیافتے
مملو از ما شدن
حس و حال
شاعرے ام را نشڪفت
باید برخیزم
بہ زانوے فرتوت ام
دست ببرم
و چند قدم با پاییز راه بروم
خش خش برگها را
بہ گوش بگیرم
غروب را بہ تماشا
و سڪوت شب را زمزمہ ڪنم
شاید جرعہ شعرے
بہ زبان الڪنم بیاد
باید از فرهاد ڪوہ ڪن
تیشہ بہ عاریہ بگیرم
بزنم بہ دل ڪوہ
تا نام شیرین را شاعرانہ تر
از اینها بہ زبان بیاورم
باید از گوشہ چشم خودم
بہ لیلاے خودم
نگاہ ڪنم
تا بفهمم چند سبو
بخاطر من شڪستہ است
سے و شش سالہ ام
و شصت سالگے ام را مے بینم
ڪہ همچنان خواهم گفت
اے دریغ
ڪہ هنوز شاعر نشدہ ام