با سلام و درود بر دوستان ، اساتید ،شاعران وادیبان
پیشا پیش عید سعید غدیر را برشما عزیزان اهالی شعر ناب همچنین برتمام شیعیان جهان بخصوص مردم کشورم ورهبر فرزانه تبریک و تهنیت عرض میکنم به همین مناسبت شعری درقالب مثنوی آماده کرد ه ا م که تقدیم حضورتان میکنم امید وارم که مورد توجه همه ی عزیزان قراربگیرد با تشکر ارادتمند نوری (احمد)
غدیر
روزی که خد ا بود و خد ا ی اَ ز لی بود
آن روز پسِ پرده ی معبو د علی بود
ا ز عشق ا لهی ، در آن و ا د ی ذ را ت
بر پا بنِمو د ه ، سُروری و شد ه ما ت
ا و معنی عشق ا ست و سر آ غا ز و لا یت
ا و جلوه حق ا ست و سر آغاز حکا یت
ا و هست که داده ، ثمن پا د شهی را
در سجده اش ا ز دل، به مسکین رهی را
د ر روز غدیر آ مد ه فرمان ز خد ا و ند
گردیده مشخص همه ی بند ز هَر بند
دستور چه بوده نموده همه بی تا ب
از ما ه و ستاره ، بگیر تا خود آفتا ب
دستور همین بو د که ا ی جا ن شریعت
گر د ست علی را نفشا ر ی تو به بیعت
تکمیل نگر د ید ه رسا لا ت تو حا لا
با ید که معرف بکنی ا و ر ا ، به با لا
نا گا ه ، رسو ل ر فته به با لای بلند ی
فرموده که تشکیل دهند شکل کمندی
ا و د ست علی را بگر فته به بلند ی
فرمود ه به مردم زعلی صحبت چندی
ا ی ا مّت شا یسته من ، نا م و نشا نم
خوا هم ز شما گوش کنید بر سخنا نم
هر فردی که با شم ، منش رهبر از این پس
باشد که علی رهبر ا و ، نکته همین بس
هر کس که مرا یا ر شد و د و ست بد ارد
با ید به علی یا ر شود گر که بد ا ند
آن کس که منش هستم ، همراه و حبیبش
بی شک علی ما ست ، بر ا و یار و طبیبش
خوا هم که بدا نید ، پس از من که نبی ام
با شد علی بر جای من و ، ا وست وصی ام
گفتند در آن ر و ز ، همه پیش پیا مبر
تبر یک و مبا ها ت و مبا رک ، به رهبر
یعنی که علی گشته کنون ر هبر ا مت
گر د ید ه مهیا ، بر ا و با همه بیعت
در یک د و سه روز ، بعدِ هما ن روز
گردیده نبی نا خوش و افتاده بِدان روز
چون حضرت حق اورا صدا کرده بد ین جود
آرام و دلارام شتا فت ا و سو ی معبو د
چون با ر سفر بست ، پیا مبر به سوی یار
تشکیل شد ه ا نجمنی ا ز سوی ا غیا ر
این انجمنِ چیست ، که در راه علی نیست
تشکیل به نا مِ ، سقیفه شد ه بی لیست
د ر انجمن فوق چه ا فتا د ه چه برجا ست
با شد ز خلا فت سخن و ، معرکه بر پا ست
پس بعدِ پیا مبر، شکستند همه بیعت
از حا فظه بر د ند بُرون حرف و نصیحت
این یک بگفتا سخن ا و ، نه چنین بود
آن یک بگفتا که شنیدم ، نه همین بود
آن سومی گفتا که نه این بود و نه آن بود
آن چیز که من گویم و آن بود و همان بود
پس حرف پیامبر همه نادیده گر فتند
دستو ر خد ا را همه نشنیده گرفتند
گر ا مت ا سلام کنون در تب وتا ب ا ست
تا ب و تب آن ریشه د وران سرآب ا ست
ا ز تفرفه با ید ، بگردد گهی پر هیز
دُ و ر ولی ا مر شود ، از همه لبر یز
فرمان که دهد گوش کنیم از د ل و از جان
گر جا ن بخو ا هد ، بنما ییم همه قر با ن
حرف و سخن رهبر آزا ده کنیم گوش
هر گز نکنیم وحدت ا مت را فرا مو ش
حرف و سخنش گوش کنیم گر که بدا نیم
قد رش بدا نیم و ره ا و را بر ا نیم
کاری نکنیم با ب شود شُو ر سقیفه
تکر ا ر بگردد د ر ا ین د و ر و صحیفه
کافی ا ست نصیحت دگر ای (احمد) راوی
با شد که خد ا و ند بما ند ز تو را ضی
پیشاپیش عید غدیر مبارک