امام موسی الرضا
مرغ دل پر می کشد سویت غر یب ا لغربا
تا ببیند روی ما هت ا ی امام موسی ا لرضا
تا گشا ید عقد ه د ل سر نهد بر حرمت
درد دل گوید به تو ، جوید حریم محرمت
ای ا مام هشتمین لطفی نما بر ا ین حقیر
مرحمت فرما عطا یم کن بسی دید بصیر
تا حجاب ا ز دیدگا نم رخت بر بندد بسی
تا مُمیِز گردم و د ا نم کسی ا ز ناکَسی
مهر و ا لطاف خدا را در د لم جاری کنم
در جهان در محضرش مخلوق را یاری کنم
ا ی ا ما م مهر با نی سر و ر ا فلا کیان
منّتی بر ما گذ ا ر لطفی نما بر خا کیا ن
شوق دیدارت د لم را آتشی افکنده است
بی گمان بر عشق وبر دید ار جانم زنده است
ای که عشق تو نموده رخنه بر جان ودلم
هجر تو ا فزون نمود ه مشکلی بر مشکلم
ای علی موسی ا لرضا ای خفته آرام ما
من تو را بید ا ر د ا نم هجر تو آ لام ما
یا د مظلومیتت دلها پر ا ز خون میکند
عشق ما بر تو هزاران عشق مجنون میکند
آن ندایی که توراخوانده به خلوتگاه مرگ
تا که بستا ند به زهری جان تو ما نند برگ
آن ند ا خاموش بادا تا قیا مت آن ند ا
صاحبش لا ل و گریبا نش دریده آن صد ا
آنشبی که شمع جان توبه خاموشی رسید
حضرت حق نیز ازاین غم بیگمان جامه درید
ما هماره بهر دیدارت سکون ننشسته ایم
ما بر این دیدار و بر این عشق دلها بسته ا یم
راز دیدارت زما پنهان نکن ای رازدار
همچو آهو ضا منم با ش تا شوم من پایدار
یاعلی موسی الرضا بنما نظر براین حقیر
در من و مایی که هست افتاده ام دستم بگیر
بار الها ! عشق (احمد) بروِیش افزون نما
تا به روز محشرت با شد کنارش بر دعا
زیبا و دلنشین بود
دستمریزاد
یا ضامن آهو