يکشنبه ۴ آذر
طومار غم شعری از محمد خسروبیگی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۲۴ شماره ثبت ۵۶۸۰۳
بازدید : ۶۲۹ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب محمد خسروبیگی
|
هر دم از هرجا به کِشت ما تگرگی می رسد
بر مصاف جان ما هر لحظه جنگی می رسد
دلخوشم هر ساله من در انتظار نوبهار
در بهار اما به باغ من خزانی می رسد
تا که یکدم کامِ دل شهدِ مُهنّا می چشد
از سفال رشک هستی شوکرانی می رسد
سرنوشت ما همین طومار اندوهِ دل است؟
یا بر ابنای بشر هم رنج و خواری می رسد؟
سر شده آب از سر و غافل درین سودای خام
از زمین یا آسمان پیغام شادی می رسد
هست آری لحظه های دلخوشی در زندگی
همرهِ این لحظه ها آیا دوامی می رسد؟
30 / 3 / 96
گرچه غزل، دارای عیب "شایگان" از عیوب قافیه است اما سرورانم می بخشایند... چرا که غرض، افشای راز دل است و لاغیر.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.