تک بیتِ حسینی ست دلم چاک به چاک است
زیرِ سُم ِ اسبان ِ سِیَه بند به بندَش ..................
***
زینب و تاب ِ جورِ سرد ... طشتِ طلا و آه و درد .....
چیدنِ ظلم روی چشم ... با دلِ تنگِ او چه کرد ؟! ....
رفتن ِ زهرا و علی ... دیدنِ کرب و دَشت ِ نار ...
صبر ز طاقتش ببین : " سر به زمین " و "روی زرد" ...
***
پطرس ؛ چو جبرئیل ... ندارد دعا و بال
قلب ِ حسین و شهود و نَفَس اش ... بَس وِرا کمال
***
دلتنگِ کربلایَم ... آن زورقِ پُر از یاس
دلتنگِ رَوحِ ریحان ... نورِ حسین و عبّاس
***
پرچمِ بقا ...
حسین جانِ جانان ... شَهِ شِناس ِ عالَم
ز دوش ِ حق رَدا و زِ احمدشَ به خاتم
حسین روحِ حب و حسین قلبِ تاریخ
تپیده تا جهان هست به پِیکران دمادم
حسین شرجی ِ یَم ... به دیدگانِ هر ابر
حسین بودن ِ آب به رود و شطّ و عَلقَم ...
حسین نامه ی عشق ... به خطِ میخِ عیسی
به مُهرِ خونِ مَردی ... اُبهتِ محرّم ...
حسین نحلِ شافی ... شفاعت اوست کافی
مقام ِ خنده ی رَب ... به روزِ حشر و ماتم
بهوش ! اهلِ عالَم ... حسین وُلدِ ضیغم
حسین مُرشدِ مِهر ... بقا بر اوست پرچم
حسین ساقیِ صبر زِ دُورَقِ "قرون درد"
حسین هُرمِ خورشید به ساق ِ اُنس ِ آدم
حسین عقلِ هستی ست به زیر سُمّ ِ جُهّال
تبسم ِ بهشت است ... سوارِ توسنِ غم ...
حسین پیک ِ مُنجی ست ... زمین و آسمان را
حسین دیده ی باز به صلح ِ کلّ ِ عالَم
***
دل و غرور و بغض مان ... شکسته جام ِ رازِ عشق
نَفَس نَفَس تمامِمان ... فدای "چشم ِ بازِ عشق"