يکشنبه ۴ آذر
والنون والقلم شعری از حنظله ربانی
از دفتر حدیث دل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۲۳:۲۹ شماره ثبت ۵۵۵۴۲
بازدید : ۴۲۷ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب حنظله ربانی
|
" والنون و القلم "
*** به مناسبت گرامیداشت روز معلم ***
آذین ببند ، لاله بیفشان ، شروع کن
ای برتر از شکوه هر انسان ، شروع کن
تا بشنوند وحی کلامت ، پیامبر!
« إقرأ » به نام ایزد منّان ، شروع کن
جز خون دل که نیست به کامت در این مسیر
قدری جگر بگیر به دندان ، شروع کن
در خلوت شبانه ی خود گریه می کنی
با این وجود باز تو خندان شروع کن
اصلاً قبول ! نان شما را بریده اند
ای سرو دل نبسته ! تو بی نان شروع کن
عکس مسیر رود شناور مشو ، مشو
از حق خویش روی بگردان ، شروع کن
« والنّون و القلم » ! به خدا (( نون )) اگر که نیست
امّا قلم که هست ، بجنبان ، شروع کن
این حرف آخر است .. نبینم کشیده ای
« همچون بنفشه سر به گریبان » ... شروع کن !
# حنظله ربانی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و شورانگیز بود