روز ولادتت شده، یا باقرالعلوم /
در جشن خود، دوباره بیا، باقرالعلوم /
هم از تبار پاک حسینی و هم حسن /
جانم فدای جد شما، باقرالعلوم /
در اول رجب به زمین پا نهادهاید /
یا سوم صفر، چه بسا، باقرالعلوم /
شاید سه سال بیشتر آقا نداشتید /
در سرزمین کرب و بلا، باقرالعلوم /
پنجاه و هفت سال در آن خانه زیستید /
عمری که بوده وقف خدا، باقرالعلوم /
ای هادی و صبور؛ تو ای باقر و شکور /
ای هم نوای باد صبا، باقرالعلوم /
تکراری است قصهی ما و شما، همان /
تعبیرهای شاه و گدا، باقرالعلوم /
مروه نرفته، آمدهام جای باصفا /
هستید مثل کوه صفا، باقرالعلوم /
قرآن به سر گرفتم و صدبار خواندمت /
آقا به حق آل عبا، باقرالعلوم /
"حتی اگر کسی به تو بد کرد، بد نکن" /
این را تو گفتهای، همهجا، باقرالعلوم /
از چشمههای معرفتت آبمان بده /
دیگر بس است لفظ و هجا، باقرالعلوم /
با کیمیای خود دل ما را نشانه کن /
فرق است بین مس و طلا، باقرالعلوم /
ای پنجمین ستارهی این آسمان سبز /
نوری بتاب بر دل ما، باقرالعلوم /
دارم در این زمانهی بد، غرق می شوم /
دیگر بگیر دست مرا باقرالعلوم /
درمان درد های مرا زود میدهید /
این شعر، بوده مثل دوا، باقرالعلوم /
هرجا که میروید، نجف، مکه، کربلا /
صدبار التماس دعا، باقرالعلوم /
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇
علی رفیعی وردنجانی ۰۰۰پریش
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇
آیینی بسیارزیباو شورانگیز
اجرتان با علمدار کربلا